ČS se v nové kampani zaměřuje na finanční gramotnost

pondělí, 25. března 2019, 16:55 Aktuality, Reklama MediaGuru

Česká spořitelna chce novou kampaní upozornit na nedostatečnou finanční gramotnost Čechů. Představuje vzdělávací program Abeceda peněz.

Z natáčení nové kampaně České spořitelny, zdroj: Česká spořitelna

Z natáčení nové kampaně České spořitelny, zdroj: Česká spořitelna

V pondělí 25. března startuje Česká spořitelna svou novou imageovou kampaň, s níž chce upozornit na nízkou finanční gramotnost Čechů a zároveň představit vlastní zážitkový vzdělávací program Abeceda peněz.

„Jsme přesvědčeni o tom, že finanční gramotnost má být pevně zakotvena ve výuce už na základních školách. Záleží nám totiž na tom, aby se společnosti dařilo lépe, a to nejen dnes, ale také v budoucnu. Proto začínáme už u dětí. Hravou formou je učíme, jak zacházet s penězi. Že je náročné peníze vydělat a důležité následně přemýšlet, za co je proměnit. A o tom je Abeceda peněz, kterou nyní představujeme široké veřejnosti. Velká poptávka po Abecedě peněz, kterou od škol máme, nás velmi těší,“ vysvětluje Monika Hovorková, šéfka Engagement tribu České spořitelny.

Abeceda peněz je komplexní program finančního vzdělávání, který získal v lednu 2018 akreditaci Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. V současné době se zaměřuje zejména na žáky čtvrtých tříd základních škol, kterým otevírá svět financí zážitkovou formou. „Aktuálně je v projektu pro 4. třídy zapojeno více než 260 škol, ještě letos bychom jich měli rádi zhruba 400. Pro spolupráci se školami mluví i výsledky našeho posledního průzkumu – jak správně hospodařit, by se ve škole chtělo učit sedm z deseti dětí. Školu jako místo, které by mělo dětem pomáhat získávat finanční dovednosti, vnímá 60 % rodičů,“ vysvětluje David Hubáček, který je v České spořitelně zodpovědný za finanční gramotnost. Spořitelna tak chce zapojit 25 000 dětí napříč Českou republikou. Od září navíc spouští Abecedu peněz i pro druhé třídy, kterou aktuálně pilotuje.

Novou podobu získal také web www.abecedapenez.cz, který kromě jiného nabízí i sérii materiálů o tom, jak dobře hospodařit, jak dětem vysvětlit svět peněz a půjček, jak zacházet s kapesným nebo investicemi apod. Každý týden budou přibývat tři nové články, videa či podcasty.

Kampaň bude k vidění minimálně až do 25. srpna v televizi, outdooru, tisku i na internetu a sociálních sítích. Její součástí bude i direct mail a různé eventy.

Klíčový vizuál k nové kampani České spořitelny, zdroj: Česká spořitelna

Klíčový vizuál k nové kampani České spořitelny, zdroj: Česká spořitelna

Klíčový vizuál k nové kampani České spořitelny, zdroj: Česká spořitelna

Klíčový vizuál k nové kampani České spořitelny, zdroj: Česká spořitelna

Pod kampaní je podepsána agentura VMLY&R. Produkci zajistila společnost Stink Films. Režie se ujal Jan Švejkar. Za kamerou stál Matyas Erdely. Fotografie vytvořil Matúš Tóth. Ve spotu, který poběží na stanicích skupiny Nova, je použita skladba Real Wild Child od Iggyho Popa.

-stk-