Liftago zkombinuje osobní přepravu se zásilkami

středa, 6. března 2019, 14:45 Aktuality, Marketing MediaGuru

V pilotním projektu se Zásilkovnou bude převážet zásilky od e-shopů, naplno rozjíždí i kurýrní služby pro firmy.

Ondřej Krátký, Simona Kijonková

Ondřej Krátký, Simona Kijonková

Český přepravní startup Liftago a logistická společnost Zásilkovna se domluvily na společném projektu. Liftago dá svou síť licencovaných taxikářů k dispozici také pro kurýrní a zásilkový byznys. Z digitální taxislužby se tak rozšiřuje do role platformy pro městskou logistiku.

„Naší vizí je menší počet komerčních přepravců, kteří jsou vytížení z různých zdrojů poptávky, ať už jde o taxi, nebo přepravu zásilky. Proto chceme využít stávající vozy naplno a v průběhu celého dne,“ říká zakladatel Liftaga Ondřej Krátký. „S dalším technologickým rozvojem platformy bude řidič moci během dne rozvážet v kufru zásilky, mezitím nabírat pasažéry na blízkých místech a prakticky nejezdit ‚na prázdno‘. Kromě větší efektivity jsou to pro něj samozřejmě i vyšší výdělky a pro město nižší zatížení automobily,“ dodává Krátký.

Základ tohoto modelu Liftago startuje právě se Zásilkovnou, spuštění této spolupráce je plánováno na druhé čtvrtletí letošního roku. Služba bude nejdříve dostupná v Praze včetně okrajových zón jako jsou Říčany, letiště nebo Kladno, dále pak v Brně a v Ostravě. Spolupráce bude fungovat tak, že si zákazník objedná své zboží v e-shopu spolupracujícím se Zásilkovnou, z nabídky si vybere express doručení a následně je vybrán nejbližší Liftago řidič. Ten zboží vyzvedne ve skladu e-shopu a doveze ji příjemci.

„Nový model doručení zásilky od Liftaga budeme zařazovat přímo do našeho systému Zásilkovny zpočátku jako prémiovou službu pro naše e-shopy a klienty,“ říká majitelka Zásilkovny Simona Kijonková. „Cena takové prémiové služby sice bude logicky vyšší, ale jsem přesvědčená, že si své klienty najde. Protože záruka doručení zásilky do hodiny nebo 90 minut je pro určitý typ zákazníků čím dále častěji vyhledávaná služba,“ dodala.

Kromě Zásilkovny chystá Liftago partnerství s dalšími subjekty. „Ve všech případech se bude jednat o hráče na poli e-commerce či městské logistiky, které momentální stav zásilkových sítí brzdí v rozvoji. V mnoha případech jsme zjistili, že kapacita našich řidičů je mnohem větší než standardních rozvozových služeb,“ uzavírá Ondřej Krátký.

Od expresních zásilek plánuje Liftago postupně přecházet k pokročilejšímu řešení tzv. poslední míle, zvyšovat výdělek spolupracujících přepravců a zároveň zlepšit služby e-commerce doručování a kurýrních zásilek pro zákazníky. 

-mav-