Na Communication Summit přijede letos Les Binet

středa, 6. března 2019, 07:15 Aktuality, Reklama MediaGuru

Velkým trendem je dnes tzv. marketing založený na důkazech. Jedním z klíčových postav tohoto přístupu je Les Binet, hlavní řečník konference Communication Summit 2019.

Zdroj: Communication Summit 2019

Zdroj: Communication Summit 2019

Příležitost ověřit si správnost přístupů k marketingu a komunikaci dostanou 29. května 2019 účastníci Communication Summitu v novém prostoru DOX+ v Praze. Pořádající společnost Blue Events totiž jako hlavního řečníka pozvala jednoho z největších světových znalců toho, jak komunikace funguje a jak zlepšit její výsledky.

Firmy v Česku v loňském roce investovaly do marketingové a PR komunikace podle předběžných odhadů přes sto miliard Kč. Ne vždy jsou si ale manažeři a majitelé firem jisti, jaký efekt takové investice mají a jak je vlastně správně změřit. Až příliš často se spoléhají na módní trendy či již překonané poučky o tom, jak komunikace funguje. Pokud vůbec něco měří, dávají přednost krátkodobým kritériím, jako je návrat investic (ROI), a uniká jim dlouhodobý přínos komunikace pro budování tzv. mentální dostupnosti značky. Je na čase, aby komunikační oddělení provedla „inventuru“ v tom, jaké přístupy a nástroje používají a co jim přináší. Velkým trendem ve světě je dnes tzv. marketing založený na důkazech (evidence based marketing).

Jedním z klíčových postav tohoto přístupu je Les Binet, hlavní řečník konference Communication Summit 2019. Je průkopníkem efektivity v marketingu a spoluautorem knihy The Long and the Short of it“, která patří v komunikační branži k nejcitovanějším. V roce 2018 vydal Les Binet také novou knihuHow Not To Plan“, kde velmi přístupnou formou shrnuje zkušenosti za 30 let vytváření strategií, plánování a vyhodnocování kampaní.

Les Binet

Les Binet

Ve své přednášce odhalí nejčastější chyby, kterých se marketéři dopouští, a vysvětlí, jak se z nich mohou poučit. Na rozdíl od většiny publikací v oboru se bestseller How Not To Plannesoustředí na příběhy úspěchů, ale právě na zaryté omyly, které až příliš často všechno pokazí. Pomůže tak účastníkům konference vybrousit strategické myšlení, výstupy jejich práce budou kreativnější a za své marketingové peníze získají více muziky. „Potenciální dopad většiny marketingových nástrojů a technik včetně tradičních médií se díky digitální revoluci zvýšil. Tuto sílu se ale nedaří zcela využít, výkonnost kampaní obecně od doby krize klesla. Čím více dat máme o krátkodobých výsledcích, tím méně vidíme dlouhodobý dopad komunikace,“ říká Les Binet, Head of Effectiveness, adam&eveDDB.

Do velké inventury se na Communication Summitu zapojí také Pavla Nýdrle, Managing Director skupiny Kindred, a promluví o digitální transformaci firem. David Čermák z Asociace komunikačních agentur následně představí nový výzkum komunikačních kanálů v ČR odhadující letošní trendy. Největší osobností kreativní branže v programu bude Guido Heffels, zakladatel agentury Heimat a dvorní autor reklam řetězce Hornbach, se kterým spolupracuje již 20 let. Kompletní program zveřejnění organizátoři koncem března.

Konference vzniká ve spolupráci s Prague International Advertising Festival (PIAF), který si letos připomene deset let od založení. Během specializovaných odpoledních panelů se program zaměří na nové trendy v reklamě, PR a komunikaci státní správy, jejíž profesionalizaci se PIAF dlouhodobě věnuje.

Další informace najdete na webových stránkách akce.

Les Binet vystoupil naposledy v Praze na začátku roku 2018, kdy přijel na pozvání AKTV. Souhrn z jeho vystoupení můžete číst zde

-mav-