Trendy internetového marketingu roku 2019

středa, 6. března 2019, 07:10 Internet & Mobil MediaGuru

Nový rok, nové cíle a v neposlední řadě také nové trendy v online marketingu. Na jaké dramatické převraty a TOP změny bychom se v roce 2019 měli z pohledu SEO, PPC a sociálních sítí připravit?

Zdroj: Pixabay

Zdroj: Pixabay

SEO

Hlasové vyhledávání

V Americe už hlasově vyhledává každý 5. člověk. Vzhledem ke stoupajícímu množství hlasových asistentů uvedených na trh se zdá, že rok 2019 bude pro hlasové vyhledávání zlomový a digitální marketéři by s tím měli počítat. Jakmile budou hlasoví asistenti připraveni na češtinu, už nebude boomu hlasového vyhledávání v Česku nic bránit.

EAT a YMYL

V optimalizaci pro vyhledávače půjde ještě více o míru důvěryhodnosti a autority, kterou u nich daný web či stránka vzbudí. Koncept EAT (Expertise, Authoritativeness and Trusthworthiness) odrážející expertizu, autoritativnost a důvěryhodnost se letos ukáže jako jeden z důležitých hodnotících faktorů. Zejména pak pro tzv. YMYL (Your Money Your Life) weby, které jakkoliv souvisí se zdravotnictvím a lékařstvím, rodičovstvím, právem či finančnictvím.

High quality content

Buzzwordy, které se pojí s obsahem, každým rokem bobtnají, takže letos to v rámci SEO vypadá na ultra-high-quality-super-in-depth-content. Zkrátka a dobře, obsah by měl splňovat všechny nároky konceptu EAT a zároveň být ještě kvalitnější než kdy předtím. Zamyslete se proto, jak textům dodat ještě více odbornosti, aby uživateli přinesl skutečně přidanou hodnotu.

Sociální sítě

Videoobsah převezme vládu

V rámci sociálních sítí očekávejme, že textového obsahu naopak ubude a nahradí jej vizuál v čele s videi. Hovoří se dokonce o tom, že až 80 % konzumovaného obsahu budou v roce 2019 tvořit videa. Velkého nárůstu popularity se dočká zejména živé (live) vysílání.

Microinfluencer marketing

Firmy čím dál více přichází na fakt, že instagrameři s několika tisíci sledujícími (tzv. microinfluenceři), kteří se úzce věnují určitému tématu, jim mnohdy přinesou více ovoce než ti s milióny fanoušky na účtu. Microinfluencery tedy i v roce 2019 čeká spousta zajímavých spoluprací a eventů.

PPC reklama

Více prostoru v reklamách

Zhruba od poloviny roku 2018 nám Google nečekaně umožnil používat v inzerátech 3 nadpisy a zároveň i další, který navíc rozšířil z 85 znaků na 90 znaků. Inzerenti tedy získávají více prostoru pro vyzdvihnutí svých konkurenčních výhod, které mohou uživatele snadněji zaujmout.

Responzivní textové inzeráty (Responsive Search Ads)

Společně s výše zmíněnými novinkami představil Google – prozatím ještě v betě – tzv. „responzivní inzeráty“. Ty budou vypadat stejně jako rozšířené textové inzeráty, nicméně jejich postup tvorby i vydávání se bude trochu lišit. V rámci tvorby reklamy si inzerent vloží několik různých nadpisů a popisků, které si poté Google sám bude různě kombinovat a zobrazovat na základě osvědčeného výkonu. Responzivní inzeráty zatím nejsou dostupné ve všech jazycích, v češtině ano, ve slovenštině však nikoliv.

Autor textu: Marek Foršt, online marketing specialist, e-Visions