Unilever buduje síť in-house agentur, chystá se i v Česku

čtvrtek, 21. března 2019, 07:20 Marketing MediaGuru

Unilever díky interním digitálním agenturám snižuje své globální náklady na marketing.

Zdroj: Unilever

Zdroj: Unilever

Mezinárodní společnost Unilever, jež patří mezi největší reklamní zadavatele na světě, už několik let buduje síť svých in-house digitálních agentur. Pod názvem U-Studio jich od roku 2016 vytvořila celkem 18 v 15 zemích – od USA přes Velkou Británii po Singapur. A Česko může být dalším trhem, kde by mohla taková interní kreativní agentura vzniknout. „Lokálně U-Studio nemáme, ale něco se u nás chystá,“ prozradila na dotaz MediaGuru.cz za českou pobočku Unilever Magdalena Leimerová.

Důvodů k rozšiřování své sítě interních agentur má Unilever dost. Jedním z hlavních je vidina úspor v marketingovém rozpočtu. Jak píše ve své poslední výroční zprávě, loni bylo z marketingových výdajů ušetřeno až 500 milionů eur (téměř 13 miliard korun) právě díky in-house agenturám. Úsporám podle firmy dopomohla zejména schopnost U-Studií vytvářet obsah pro značky „rychleji a efektivněji než agentury externí“, ale také lepší měření digitálních kampaní, včetně reálného dosahu zapojených influencerů.

Část loňských úspor chce anglo-nizozemská společnost, do jejíhož portfolia patří například Axe, Dove, Lipton nebo Magnum, investovat zpět do budování značek a podpory jejich povědomí. Podle informací z výroční zprávy to bude především „v oblastech, které podporují růst, jako jsou digitální média a in-store“.

Nápad na interní agentury vznikl v Unileveru z potřeby vytvářet více reklamního obsahu než doposud. „Zhruba před třemi lety nastal boom videa a zvýšil se také čas strávený na mobilních telefonech, což vedlo k potřebě mnohem většího množství obsahu,“ popsal pro server CampaignLive marketingový ředitel společnosti Keith Weed s tím, že hlavní výzvou bylo, jak více obsahu získat rychle, kvalitně a za rozumnou cenu. Odpovědí bylo založení interní digitální agentury, kde sedí kreativci v blízkosti marketérů, a mohou tak lépe porozumět strategiím jednotlivých značek.

Svá U-Studia vytváří Unilever ve spolupráci se specializovanou agenturou Oliver, která v Česku zajišťuje například interní kreativní agenturu O2. Nejprve si potenciál in-house agentur otestovala na čtyřech trzích, postupně je rozšířila do 15 zemí.

Podle Weeda se stala U-Studia za tři roky svého fungování plnohodnotnou součástí nového agenturního ekosystému, do něhož jsou zapojeny i externí agentury. Od vztahů s jednotlivými agenturami se tak Unilever přesunul k integrovanému systému práce, v němž se všichni zúčastnění společně podílejí na tvorbě marketingové komunikace.

-stk-