ADC navazuje spolupráci s VŠE, studenti hodnotí Louskáčky

pátek, 5. dubna 2019, 07:35 Aktuality, Reklama MediaGuru

ADC rozšiřuje spolupráci s vysokými školami, studenti VŠE na zkoušku hodnotí přihlášky do ADC Creative Awards.

Zdroj: ADC

Zdroj: ADC

Český Art Directors Club (ADC), sdružující kreativce z komunikačních agentur, designových studií i ty na volné noze, chce letos více oslovit studenty vysokých škol a přilákat je do reklamního oboru. Jedním z prvních kroků je navázání spolupráce s Vysokou školou ekonomickou v Praze a zapojení jejích studentů do letošního hodnocení právě probíhající soutěže ADC Creative Awards.

„Současný svět reklamy a marketingu, ostatně jako většina jiných oborů, bojuje s nedostatkem kvalitních lidí, kteří by chtěli dlouhodobě pracovat jak v agenturách, tak na straně klienta. S tím úzce souvisí i budoucnost ADC samotného, protože bez nových lidí a jejich nápadů nebude klub fungovat. A to vše se také odráží v kvalitě a kvantitě prací, projektů, které jsou přínosné pro společnost a prezentují se na lokálních nebo zahraničních soutěžích,“ vysvětluje na dotaz MediaGuru.cz za ADC Roman Číhalík, kreativní ředitel agentury Comtech Can, a dodává: „Věříme, že systematická spolupráce se studenty na školách nám pomůže tento problém postupně řešit. Je to běh na dlouhou trať, jde o celkovou koncepci a dlouhodobost. Zkrátka věříme, že lidé jsou klíčem ke kvalitním agenturám, kampaním a výsledkům. A komu jinému než ADC by na tom mělo nejvíce záležet?“

Roman Číhalík seznamuje studenty VŠE s principy hlasování na ADC Creative Awards, foto: ADC.

Roman Číhalík seznamuje studenty VŠE s principy hlasování na ADC Creative Awards, foto: ADC.

Spolupráce s VŠE spočívá v uspořádání studentské poroty soutěže ADC Creative Awards, dříve známé pod názvem Louskáček. V porotě letos zasedlo 22 studentů z oboru Multimédia v ekonomické praxi, kteří si vyzkoušeli, jaké to je posuzovat kreativu reálných kampaní. „Soutěž ADC Creative Awards vnímáme jako ukázku nejlepších prací za uplynulý rok, a pokud se studenti mají naučit poznávat dobrou kreativu, tak jim tato zkušenost dá jistě mnoho,“ domnívá se Zdeněk Vondra, vedoucí katedry multimédií.

Studentské hodnocení je rozděleno do tří fází: v první je sestaven shortlist, následuje moderované hlasování a po vyhlášení skutečných vítězů, které proběhne 11. dubna, budou studenti své výsledky porovnávat s těmi skutečnými. „Pokud se ukáže diskuse se studenty plodná z pohledu ADC, budeme rádi, když bude spolupráce pokračovat a třeba se i rozšiřovat. Máme bakalářské práce, brzy budeme zavádět praxi nebo na konci studia řeší studenti projekty s reálným dopadem, všude se pohled profesionálů na kreativu hodí,“ popisuje Zdeněk Vondra.

Roman Číhalík, kreativní ředitel Comtech Can, a Zdeněk Vondra, vedoucí katedry multimédií na VŠE, foto: ADC

Roman Číhalík, kreativní ředitel Comtech Can, a Zdeněk Vondra, vedoucí katedry multimédií na VŠE, foto: ADC

ADC se navíc stává odborným garantem Fakulty informatiky a statisticky, kde se bude podílet nejen na výuce, ale i výzkumné činnosti.

Do budoucna má v plánu výčet partnerských vysokých škol rozšířit. „Měli jsme už úvodní přednášku na Univerzitě Tomáš Bati ve Zlíně a Vysoké škole kreativní komunikace v Praze. Během tohoto roku bychom chtěli navštívit další školy, například v Ústí nad Labem, Písku nebo Jihlavě,“ prozrazuje plány Roman Číhalík.

Český Art Directors Club byl založen v roce 1993 s cílem zasazovat se o růst kreativní úrovně komerční komunikace u nás. Každý rok pořádá Creative Awards a také vydává knihu s přehledem nejlepších českých reklam. Od roku 2000 je Art Directors Club České republiky členem celoevropského sdružení podobných klubů ADC*Europe.

-stk-