AKA: Investice do reklamy se letos zvýší o 5 % na 120 mld. Kč

úterý, 9. dubna 2019, 13:45 Aktuality, Reklama MediaGuru

Profesní reklamní asociace předpovídá i v letošním roce na českém trhu růst reklamních investic.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Asociace komunikačních agentur (AKA) odhaduje, že celkové výdaje do reklamy letos vzrostou zhruba o pět procent na 120 až 125 miliard korun. Hlavním tahounem budou investice do televizní reklamy a digitálních kanálů a aplikací. 

V loňském roce se podle AKA celkové investice do reklamy zvýšily o šest miliard korun na 113,5 miliardy Kč. Na částce se zhruba stejným dílem podílela mediální a nemediální část trhu.

„Investice do reklamy porostou i v roce 2019. Rostoucí, byť ne takovým tempem jako v minulých letech, ekonomika bude i nadále stimulovat slušný zájem klientů o investice do marketingu obecně a komunikace," uvedl ředitel asociace Marek Hlavica.

-čtk-