Coca-Cola uvádí v Evropě vlastní energetický nápoj

pátek, 5. dubna 2019, 11:00 Marketing, Aktuality MediaGuru

Coca-Cola si v Evropě testuje vlastní energetický nápoj Coca-Cola Energy, začíná ve Španělsku a Maďarsku.

Na španělský a maďarský trh přichází novinka Coca-Cola Energy, zdroj: Coca-Cola Company.

Na španělský a maďarský trh přichází novinka Coca-Cola Energy, zdroj: Coca-Cola Company.

Koncem března nápojářská společnost Coca-Cola oznámila uvedení vlastního energetického nápoje Coca-Cola Energy. K testování novinky si vybrala dvě evropské země – Španělsko a Maďarsko. Další trhy má v plánu během tohoto a příštího roku. Kdy přesně bude nový produkt k dostání v České republice, zatím není jasné, letos to ale určitě nebude.

„Uvedení této novinky na český a slovenský trh v letošním roce není zaplánováno, zejména z důvodů několika jiných novinek,“ řekla na dotaz MediaGuru.cz Kateřina Kozlová ze společnosti Coca-Cola HBC Česko a Slovensko. „Produkt budeme pečlivě sledovat a další kroky plánovat dle aktuální situace a reakce jednotlivých trhů, tak abychom zároveň plnili přání našich spotřebitelů,“ dodala Kozlová.

Coca-Cola doposud svůj vlastní energetický nápoj neměla. V roce 2015 sice koupila 16,7% podíl ve značce Monster, nyní však vstupuje do této rychle rostoucí kategorie pod svou stěžejní značkou. „Stále hledáme způsoby, jak naše produkty rozšiřovat a přinášet lidem nápoje, které chtějí. A energie, to je jedna z nejrychleji rostoucích kategorií v našem průmyslu,“ vysvětlil Javier Meza, ředitel globálního marketingu sycených nápojů společnosti Coca-Cola.

Coca-Cola Energy, jež cílí primárně na dospělé ve věku 18 až 35 let, si ponechává známou kolovou chuť, oproti originální kole obsahuje mnohem více kofeinu z přírodních zdrojů (konkrétně o 56 mg na 250 ml) a také extrakt z guarany a vitamín B. Naopak v nápoji není obvyklá ingredience v podobě taurinu. Na trh je uváděn ve dvou variantách – s cukrem i bez cukru.

Nový energetický nápoj se velmi nelíbí již zmíněnému Monsteru. Podle dohody z roku 2015 společnost Coca-Cola nesmí distribuovat jiné energetické značky, pokud tedy nejsou uváděny pod značkou Coke. Podle generálního ředitele Monsteru se tato výjimka na nové produkty nevztahuje a vyvolal kvůli tomu arbitráž, což může launch Coca-Cola Energy poškodit.

Rozšíření vlastních nápojů do nových kategorií odpovídá strategii Coca-Coly stát „úplnou nápojářskou společností“. V Japonsku si tak testuje první nápoj s alkoholem Lemon-Do, loni také koupila kavárenský řetězec Costa Coffee. Energetický nápoj se tak jeví jako další logický krok.

-stk-