Expres Menu: S naší novinkou chceme i do vesmíru

úterý, 30. dubna 2019, 10:40 Marketing MediaGuru

Rodinná firma Expres Menu, vyrábějící trvanlivá jídla vlastní patentovanou metodou, chce se svou novinkou Space Menu zaujmout i Elona Muska.

Adam a Petr Sogelovi z firmy Expres Menu, zdroj: Expres Menu

Adam a Petr Sogelovi z firmy Expres Menu, zdroj: Expres Menu

Rodinná firma Expres Menu se se svými produkty již 20 let specializuje především na trvanlivá jídla, jež připravuje a konzervuje vlastní patentovanou metodou CTP. Díky kontinuálnímu tepelnému procesu vydrží její svíčková na smetaně nebo rajská bez problémů i tři roky, a to bez umělých konzervantů. Nyní trutnovská společnost experimentuje s novinkou – s produktem Space Menu, který má nabídnout „plnohodnotnou výživu bez zbytečných výplní“ a oslovit tak třeba i vesmírný program Elona Muska.

Prototyp novinky Space Menu, foto: MediaGuru.cz

Prototyp novinky Space Menu, foto: MediaGuru.cz

„Se Space Menu máme velké ambice. Letos v létě bychom chtěli v USA spustit kampaň na KickStarteru a pak uvidíme. Oslovit bychom chtěli i SpaceX Elona Muska,“ říká marketingový ředitel a syn zakladatele společnosti Adam Sogel. Do prodeje by měla jít novinka až příští rok.

S novinkou se firma dostává do nové kategorie alternativní stravy, které se v Česku věnuje například značka Mana nebo RealFood. V zahraničí jsou známé například americká Soylent nebo finská Ambronite. „Space Menu by měl být jako Mana a Red Bull dohromady, a přitom maximálně přírodní a v bio kvalitě. Vše používáme co nejméně zpracované, bez konzervantů tak, aby byly uchovány všechny živiny,“ popisuje Adam Sogel, který si vedle rodinné firmy založil také vlastní značku Adventure Menu, nabízející trvanlivé jídlo se samoohřevem, vhodné například pro horolezce.

Expres Menu plánuje i další novinky, pod názvem Good Soup v 1,5 l uzavíratelném balení by chtěla nabízet hotový vývar, který si v poslední době oblíbili sportovci namísto iontových nápojů. I k jeho startu by firma ráda využila crowdfundingovou platformu, tentokrát český HitHit.cz a jeho německou obdobu.

Značka Expres Menu se svými produkty, z nichž mnohé jsou vhodné i pro celiaky či diabetiky, spoléhá především na šeptandu a recenze zákazníků. „Dlouhodobě se potýkáme s tím, že se nám všechny benefity našich produktů obtížně vysvětlují,“ prozrazuje Adam Sogel s tím, že problematické je vysvětlit, že díky metodě CTP lze konzervovat výrobky bez přidání umělých konzervačních látek, emulgátorů či dochucovadel a zároveň splnit všechny požadavky na bezpečné a chutné jídlo. „Z tohoto důvodu je pro nás zásadní, aby naše produkty lidé především ochutnali, či si alespoň přečetli o zkušenosti někoho jiného,“ dodává Sogel. Ke komunikaci využívá značka kromě recenzí a ochutnávek také internet a tisk, přičemž hlavní sezónu má v období letních dovolených.

Produkty Expres Menu doznají letos nových obalů, zdroj: Expres Menu.

Produkty Expres Menu doznají letos nových obalů, zdroj: Expres Menu.

Se svými produkty cílí Expres Menu nejen na celiaky, ale na všechny, kdo mají omezené možnosti vaření, tedy na lidi na dovolené, sportovce či například řidiče kamionů. Vybral si je například i Petr Ondráček na svou osamělou plavbu kolem světa na plachetnici.

K prodeji využívá Expres Menu lékárny ze skupiny Phoenix, tedy sítě Benu a PharmaPoint, a obchody zdravé výživy – v prodeji je na 350 místech. Rovněž spolupracuje také se sítí prodejen Auto Kelly, kde si mohou řidiči koupit produkty Komplet Menu, obsahující hlavní jídlo i s přílohou. „S Komplet Menu se chceme dostat i do výdejových automatů například v administrativních budovách, na nádražích, letištích, ale i v nepřetržitých provozech,“ doplňuje Adam Sogel. Zájemci mohou pro nákup využít i e-shop, který v současnosti generuje třetinu celkových tržeb. „Obchodním řetězcům se zatím bráníme, nechceme se totiž dostat pod cenový tlak, který by nás nutil slevit z kvality,“ vysvětluje zakladatel a ředitel firmy Petr Sogel.

-stk-