Snapchat chce zobrazovat reklamu v aplikacích třetích stran

neděle, 7. dubna 2019, 08:05 Internet & Mobil MediaGuru

Komunikační aplikace se inspiruje u Facebooku a jeho Audience Network, plánuje zvýšit dosah inzerce.

Zdroj: Snapchat

Zdroj: Snapchat

Ve světě marketingu a digitálního byznysu přibyla nová událost, kterou stojí za to každoročně sledovat. Provozovatel komunikační aplikace Snapchat tento týden uspořádal svou první výroční konferenci po vzoru Facebooku, Applu či Googlu. V případě prvně jmenované platformy se Snap inspiroval i některými jejími funkcemi. Reklamy, které se ukazují uživatelům Snapchatu, by se měly v budoucnu zobrazovat i v aplikacích třetích stran. Jde o podobný princip, na kterém funguje Facebook Audience Network. Snap se inspiruje i u názvu, službu na své konferenci představil jako Snapchat Audience Network.

Aplikace by tak mohla nabídnout zadavatelům větší počet impresí, aniž by její tvůrci překopávali své rozhraní či zvyšoval počet uživatelů – ten poslední dobou dokonce mírně klesá. Podle informací serveru Recode navíc manažeři Snapu věří, že na rozdíl od ostatních inzertních sítí bude Snapchat Audience Network přistupovat mnohem obezřetněji k osobním údajům. K nim se prý vývojáři partnerských aplikací vůbec nemají dostat. Firma ale jinak příliš podrobností o nové funkci neposkytla. Zásadní otázkou tak zůstává, jakým způsobem by mělo fungovat cílení reklamy na uživatele, o nichž provozovatelé aplikací nemají prakticky nic vědět, připomíná Recode. Nejasné je také v této chvíli to, zda bude možné inzerci v síti Audience Network cílit jen na uživatele Snapchatu, nebo i na ty potenciální konzumenty, kteří tuto komunikační aplikaci nainstalovánu nemají.

Snap ovšem nehodlá expanzi „svého“ obsahu mezi aplikace třetích stran omezit jen na reklamy. Současně oznámil, že v rámci App Stories dostanou uživatelé možnost pochlubit se svými videi, fotografiemi a Stories i v dalších programech, které používají. Jmenovitě jde o možnost snadno přesdílet obsah Snapchatu na seznamovací aplikaci Tinder a videochatovací službu Houseparty. Zároveň ale společnost na konferenci představila i prvky, které by měly přitáhnout více pozornost k samotnému Snapchatu. Konkrétně jde o sázku na interaktivitu v podobě videohry Bitmoji Party – ta je ve své podstatě spíše sbírkou hříček umožňující soutěžit s přáteli o digitální mince a podobná virtuální ocenění.

Dalším zdrojem zábavy by měly být nové možnosti takzvané rozšířené reality, které dosud našly uplatnění zejména v podobě obličejových filtrů při pořizování fotografií. Programátoři ale nyní mohou tvořit filtry nového typu, které by pasovaly nejen na obličej, ale i celé tělo. A nejen lidské, Snapchat umožňuje takto vizuálně vylepšovat i domácí zvířata, podobně jako některá světoznámá panoramata. To podle Recode jenom umocňuje reputaci Snapchatu coby hravého produktu. Samostatným aspektem zůstává, zda vylepšení pro aplikaci již dostatečně charakteristických vlastností přiláká Snapchatu nové uživatele. Investoři ale podle všeho záměry Snapu ocenili. Jeho akcie mají za sebou týden, kdy se jim podařilo dosáhnout sedmiprocentního zhodnocení. Oč méně vlci z Wall Street patří mezi typické uživatele Snapchatu, o to lepší představu by mohli mít o jeho obchodním modelu.

-riv-