Televize ve čtvrtletí snížily doručené reklamní TRP

úterý, 9. dubna 2019, 07:35 TV MediaGuru

Tuzemské televizní stanice letos zaostávají za loňským prvním čtvrtletí v počtu doručených TRP.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Za první čtvrtletí letošního roku doručily české televizní stanice meziročně méně reklamních TRP (target rating points, tj. počet kontaktů v cílové skupině). Ve srovnání s prvním čtvrtletím 2018 představuje snížení v průměru devět procent. Nejvyšší snížení se dotklo divácké skupiny 15-54 (o více než deset procent).  

Monitoring registruje za letošní období leden až březen nejvýraznější snížení počtu doručených TRP ve srovnání s loňským rokem na obrazovkách České televize (pokles v průměru o čtvrtinu). Objem reklamy na ČT je ale zákonem značně omezen, proto podíl ČT na reklamním trhu je pouze v řádu jednotek procent. Letošní snížení se ale týká i ostatních skupin na reklamním TV trhu, přestože není procentuálně tak významné jako na ČT. 

Nejsilnějšími subjekty na reklamním televizním trhu jsou Media Club a TV Nova. Prvně jmenovaný má v počtu doručených TRP vyšší podíl než TV Nova ve skupinách 15+ a 15-69. Ve skupině 15-54 má naopak vyšší podíl z této dvojice skupina Nova.  

Podíl TV sítí na doručených TRP, 15+, 1Q/2019

Nielsen Admosphere

Podíl TV sítí na doručených TRP, 15-54, 1Q/2019

Nielsen-Admosphere

Podíl TV sítí na doručených TRP, 15-69, 1Q/2019

Nielsen Admosphere

-mav-