Young Lions zahájena, soutěžící už znají zadání

pátek, 5. dubna 2019, 10:25 Reklama, Young Lions 2019 MediaGuru

Jedenáctý ročník národního kola soutěže pro kreativce do 30 let byl zahájen.

René Jež na zahájení soutěže Young Lions 2019, foto: MediaGuru.cz

René Jež na zahájení soutěže Young Lions 2019, foto: MediaGuru.cz

Národní kolo soutěže pro mladé kreativce Young Lions odstartovalo v pátek 5. dubna 2019. Soutěž opět pořádá společnost Lionhearted Reného Ježe. Účastníci soutěží ve dvoučlenných týmech, mají 24 hodin na navržení kampaně, a to v kategoriích media, digitál, PR, tisk a poprvé také v kategorii marketers. Vítězové v jednotlivých kategoriích budou reprezentovat Českou republiku na mezinárodním festivalu Cannes Lions.

Jako první se své zadání dozvěděli účastníci v kategorii Media. Pro klienta Hnutí Duha mají navrhnout další část kampaně Zachraňme lesy, především s ohledem na možné legislativní změny, které by podpořily novou ohleduplnou výsadbu lesů. Kampaň by měla rovněž přitáhnout k tomuto důležitému tématu pozornost většího počtu lidí. 

Soutěžící odevzdávají prezentace ve formátu powerpoint v rozsahu ne více než deseti slidů. Písemné zdůvodnění má obsahovat shrnutí kreativní myšlenky, strategie a exekuce. Prezentace, které by neměly překročit pět minut, a vyhlášení vítězů v kategorii Media, se uskuteční v pondělí 8. dubna.

Předsedkyní poroty mediální kategorie je Martina Říhová, výkonná ředitelka skupiny Active. V porotě dále usednou: Petr Miláček, managing director mediální agentury PHD (hlavního partnera kategorie Media), Ondřej Novák, výkonný ředitel sdružení ASMEA, Martin Hošek, marketingový ředitel  J&T Banka, a Eduard Piňos, ředitel plánování Mark BBDO/Proximity.

Soutěžící v kategorii Digital mají za úkol vypracovat kampaň pro Mary’s Meals, hnutí podporující zavádění školního stravování v chudých zemích.

Předsedou poroty digitální kategorie je Razvan Capanescu, CEO McCann Prague. V porotě dále usednou: Petr Mižík, digital group supervisor Mets (součást Wavemaker, hlavního mediálního partnera kategorii), Martin Mareš, kreativní ředitel Leo Burnett Praha, Iva Welker, client service director Geometry Prague, a Martin Ježek, head of data, creative & strategy skupiny Kindred.

Soutěžící týmy v kategorii digitál odevzdávají své práce na jednom listě formátu A3, doplněné písemným zdůvodněním v délce 400 znaků. Své nápady představí porotě v úterý 9. dubna.

Také soutěžící v kategorii PR navrhují  podporu pro Hnutí Duha a kampaň „Zachraňme naše lesy".  Předsedkyní poroty je Gabriela Lungu, zakladatelka a kreativní šéfka agentury Wings. Porotu dále tvoří: Radek Maršík, partner & managing director Fleishman Hillard, Pavlína Rieselová, managing partner Ewing Group, Radek Vítek, partner PR.Konektor a Pavel Vlček, communication officer mBank.

V kategorii Print vymýšlejí soutěžící návrhy pro Junior Achievement, které potřebuje získat dobrovolné mentory pro studentské firmy, které jsou součástí výuky programů podnikatelství na středních školách. Porotu vede Dora Pružincová, executive creative director VMLY&R. Členy poroty jsou dále Roman Biath, strategist Zaraguza CZ, Lumír Kajnar, idea designer & brand Architect a Atila Martins Lauar, kreativní ředitel na volné noze.

A v kategorii Marketers je rovněž úkolem  vytvořit kampaň pro Mary's Meals. Prezidentem této poroty je Roman Trzaskalik, marketingový ředitel Plzeňského Prazdroje. Členy poroty dále jsou Jakub Hussar, kreativní ředitel Haze, Pavlína Louženská z projektu #Holky z marketingu,  dále Klára Palmer, kreativní ředitelka McCann Prague a Martin Zdražil, spoluzakladatel Brain One.

Prezentace v kategorii PR se uskuteční ve středu 10.4., v kategorii Print ve čtvrtek 11.4. a v kategorii Marketers v pátek 12. dubna.

-mav-