Google rozšíří nabídku reklamních formátů

pondělí, 20. května 2019, 07:45 Internet & Mobil, Aktuality MediaGuru

Provozovatel dominantního vyhledávače osazuje novými i zavedenými formáty inzerce další digitální plochy.

Foto: Google

Foto: Google

Více reklamy, více možností nakupování. Google na své konferenci Marketing Live představil několik novinek, které mají platformu učinit komerčně lákavější. Zvyšuje dosah svých formátů, respektive zavádí i některé nové. Během letošního roku chce Alpahabet, provozovatel Googlu, začít vydělávat na umisťování reklam do speciální sekce s názvem Discover. Ta uživatelům doporučuje obsah, typicky zpravodajský, na základě jeho dosavadních on-line aktivit a vkusu. Tento nový typ reklamního sdělení bude uživatele provázet i na domovské stránce YouTube a v záložce Gmailu věnované sociálním sítím a reklamním sdělení. Podle firmy má momentálně kanál Discover dosah k 800 milionům uživatelů. Není dosud dostupný ve všech jazykových mutacích. Stejnojmenný reklamní formát zaujme zejména velkou fotografií, kterou může doplňovat odkaz na e-shop. Produktový manažer Brad Bender popsal podle webu Search Engine Land příslušný typ inzerce jako vizuální bohatý, orientovaný na mobilní zařízení a snažící se oslovit konzumenty ne podle toho, co píší do vyhledávacího řádku, ale právě pomocí obsahu, který nejraději konzumují.

Do „objevitelské“ sekce Googlu, a nejen tam, mají ale v nejbližších dnech expandovat ještě jiné podoby marketingové komunikace. Firma do ní vpustí takzvané Showcase Shopping ads, které zadavatelé a uživatelé znají již od roku 2016. Jejich podstatou je představit zboží prostřednictvím fotoalba, potenciální kupec si může produkty důkladně prohlédnout, aniž by musel opustit doménu Googlu. Zatímco reklamní formát Discover se snaží trefit do vkusu uživatelů hlavně na základě jejich chování na webu, Showcase Shopping má tendenci reagovat spíše na obecné fráze, které vyhledávají – typicky jde o „letní šaty“ či „venkovní nábytek.“ K vidění bude tento typ propagace také na YouTube či v sekci Googlu vyhrazené vyhledávání obrázků.

Digitální gigant však neplánuje jen usnadnit objevování produktů, ale také samotný způsob jejich nakupování. Do obrázkové sekce Google a na YouTube se brzy chystá přidat podporu reklam, jež umožňují nakupování přes funkci Google Shopping Actions. Ta představuje svého druhu univerzální nákupní košík při prohlížení webu z různých zařízení – na mobilu či tabletu lze do něj například přidat konkrétní položku a později ji zaplatit ze stolního počítače bez nutnosti navštívit příslušný e-shop.

Z pohledu Googlu jde o svým způsobem nevyhnutelné kroky. Jak popisuje server New York Times, vyhledávač pomalu ztrácí  výsadní postavení na poli digitální reklamy. Portál cituje studii analytické společnosti Jumpshot, podle které 54 procent vyhledávání zboží začínalo v roce 2015 právě na Googlu a o osm procentních bodů méně na Amazonu. O tři roky později se tento poměr otočil a pozice Amazonu na trhu on-line reklamy dále sílí. Aktuální kroky Googlu nicméně odrážejí nejen tržní, avšak i technologický vývoj: jeho algoritmy prostřednictvím strojového učení a dalších automatizovaných technologií.

Podrobnější reportáž z Marketing Live 2019 můžete číst zde.

-riv-