Instagram usnadňuje on-line nákupy
Uživatelé Instagramu získají možnost nakupovat, aniž by museli opustit sociální síť.
Společnost Facebook věnovala na své každoroční konferenci F8 znatelnou část prostoru také dceřiné sociální síti Instagram. Její provozovatel svým oznámením potěší zejména influencery a jejich fanoušky. První skupině uživatelů zajistí ještě větší váhu, té druhé usnadní spotřební život. Instagram od příštího týdne spustí funkci Shop from Creators, která umožní objednat a zaplatit zboží „vystavené“ v konkrétním příspěvku přímo přes Instagram. Využívat ji budou moci zatím jen omezené počty významných uživatelů. Mezi ně patří například sestry Kim Kardashian West, Gigi Hadid a zhruba padesátka dalších VIP účtů.
„Místo pořízení screenshotu nebo vyptávání se na detaily vyfoceného zboží v komentářích či ve zprávách můžete jedním tlačítkem zjistit, co přesně vaši oblíbení tvůrci nosí. A ihned to na místě koupit. Tuto možnost dostane každý člen naší globální komunity,“ uvádí Facebook. Portál Marketingland.com ji popisuje jako výsledek dlouhodobého úsilí snížit počet mezikroků mezi objevením zboží na Instagramu a jeho nákupem. Současně tak platforma zvyšuje svou cenu mezi zadavateli, jelikož značky dostanou šanci rozšířit svůj dosah. „Update a s ním spojené usnadnění transakcí nám umožní prohloubit vztah s followery a zlepšit jejich zážitek z nakupování,“ uvedl Huan Nguyen, viceprezident prodejce mužské módy Hypebeast.
Jak značky, tak jednotliví influenceři navíc prostřednictvím sekce Checkout mají získat přístup k detailní analýze prodejů. Zajímat budou kromě zmíněných prominentních uživatelů také zhruba dvě desítky značek, s nimiž Instagram navázal v březnu spolupráci. Konkrétně jde o Nike, Zara, Dior či H&M. Z pohledu všech zúčastněných stran jde o potenciálně lákavou spolupráci mimo jiné proto, že si Instagram dosud neúčtuje žádnou provizi z popsaného typu obchodů. Na druhou stranu značkám účtuje poplatky za využívání funkce, které jdou na pokrytí provizí transakčních poplatků při platbě kartou.
Instagram se ovšem na konferenci snažil prezentovat nejen svým důrazem na podporu spotřebního chování, ale i zaměřením na nekomerční aktivity. Do populárních Stories přidává speciální nálepku Darovat, jejímž prostřednictvím lze věnovat peníze některé z neziskových organizací podle přání a výběru autora konkrétní Story.
Také v tomto případě firma deklaruje, že veškeré takto darované finanční prostředky putují zvolené organizaci. Služba je však zpočátku určená jen uživatelům ze Spojených států s tím, že v budoucnu by se měla zpřístupnit také občanům dalších zemí. Instagram ale s vyjádřením společenské zodpovědnosti zašel zkraje týdne ještě dál. V Kanadě si otestuje, jak budou fungovat příspěvky bez možnosti jim udělovat srdíčka. Cílem je prý zaměřit pozornost všech tvůrců nikoliv na počty lajků, ale na obsah samotný. Pro influencery, kteří získají možnost přímo přes Instagram prodávat zboží partnerských značek, by tím nejspíš ještě získalo na významu počítadlo zprostředkovaných prodejů. Na rozdíl od „lajků“ by šlo o čísla, která přímo vyjadřují finanční úspěch.
-riv-