KFC spustí v létě mobilní aplikaci a přidá kiosky

pátek, 24. května 2019, 16:05 Retail

KFC má v plánu spustit během léta mobilní aplikaci, díky které si zákazník objedná jídlo přes telefon a na pobočce si ho vyzvedne.

Na kiosku si zatím zákazníci mohou objednávat jen na provozovnách v Praze, od června by se ale měly rozšířit i do dalších měst, zdroj: KFC.

Na kiosku si zatím zákazníci mohou objednávat jen na provozovnách v Praze, od června by se ale měly rozšířit i do dalších měst, zdroj: KFC.

Řetězec rychlého občerstvení KFC chce během léta nabídnout českým zákazníkům novou mobilní aplikaci s názvem Skip-the-line (angl. překlad: přeskoč frontu). Jídlo si zákazník vybere a zaplatí přes telefon a jen si svou objednávku dojde vyzvednout na vybranou pobočku. MediaGuru hovořil o aplikaci a dalších novinkách s Liborem Hubíkem, prezidentem značky KFC pro ČR a Rakousko.

V jakých zemích již aplikace Skip-the-line funguje a jak dlouho?

Různé variace mobilní aplikace Skip-the-line začalo KFC na globální úrovni vyvíjet v roce 2013. Od té doby ho spustilo v USA, Velké Británii nebo například Austrálii. V našem regionu aplikace běží v Polsku, a to od roku 2017.

Odkdy zhruba plánujete její spuštění v ČR?

Mobilní aplikaci Skip-the-line nabídneme českým zákazníkům během léta 2019. I nadále ale budou mít zákazníci na vybranou, zda budou chtít objednávku vytvořit sami přes aplikaci nebo kiosek, či u pultu s pomocí našeho personálu.

O kolik procent očekáváte, že se zrychlí díky nové aplikaci obsluha a zmenší se fronty?

U objednávek přes aplikaci Skip-the-line jde o „absolutní fast“ službu. Host si může objednat kdykoli předem, objednávka je připravena na přesný čas. Ve frontě tedy nemusí čekat vůbec.

Plánujete ke spuštění nějakou výraznější marketingovou komunikaci nebo zpočátku budete aplikaci testovat?

Aplikaci budeme spouštět postupně tak, abychom mohli všechny funkce otestovat v provozu a měli jistotu, že vše jede na sto procent. K marketingové podpoře budeme využívat hlavně online platformy, sociální média a komunikaci v restauraci, v další fázi pak propojení propagace aplikace s našimi outdoorovými kampaněmi.

Libor Hubík, prezident KFC pro ČR a Rakousko, počítá s tím, že firma spustí aplikaci během léta, zdroj: KFC.

Libor Hubík, prezident KFC pro ČR a Rakousko, počítá s tím, že firma spustí aplikaci během léta, zdroj: KFC.

Na samoobslužné kiosky na jednotlivých restauracích připadá 15–25 % objednávek, KFC plánuje, že časem se zde uskuteční až čtvrtina objednávek, zdroj: KFC.

Na samoobslužné kiosky na jednotlivých restauracích připadá 15–25 % objednávek, KFC plánuje, že časem se zde uskuteční až čtvrtina objednávek, zdroj: KFC.

Zároveň nabízíte ve vašich provozovnách zákazníkům možnost objednat si přes kiosek. Jaké typy kiosků aktuálně ve vašich provozovnách máte?

Jde o „Wave Kiosks“ dodávané firmou M4B. V restauracích budeme umisťovat několik typů kiosků, přičemž nyní instalujeme menší formát vhodný pro restaurace v obchodních centrech či s designem hodícím se do drive-through restaurací.

Kde všude aktuálně kiosky jsou a na kolik dalších provozoven budou do poloviny června rozšířeny?  

Aktuálně kiosky najdete na obou restauracích v OC Letňany, v OC Chodov, v Průhonicích, v drive-through restauracích na Zličíně, Kačerově, v OC Šestka či v obchodním centru Kladno Central. A v blízké době připravujeme instalaci kiosků na 17 dalších restaurací například v Praze, Plzni nebo Brně.

Kolik procent objednávek se uskuteční na kiosku? A jaký je výhled, kolik procent objednávek se na nich bude do budoucna uskutečňovat?

Nyní hosté využívají samoobslužné kiosky na jednotlivých restauracích v 15–25 % objednávek. Ve střednědobém výhledu očekáváme, že v průměru přes kiosky proběhne cca čtvrtina objednávek.