Lidl sníží cukr a sůl v privátkách, může to mít vliv na cenu

úterý, 14. května 2019, 15:30 Aktuality, Retail MediaGuru

Lidl plánuje změny ve složení potravin vlastních značek. Chystá se například snížit množství cukru a soli do roku 2025 o 20 %, což ale může mít vliv na zvýšení cen.

Zdroj: Lidl

Zdroj: Lidl

Obchodní řetězec Lidl si definoval nové cíle pro složení výrobků svých vlastních značek s ohledem na zdraví spotřebitelů. Privátní značky podle Michala Farníka, jednatele firmy, tvoří aktuálně 83 % z celkové nabídky.

Řetězec chce do roku 2025 snížit průměrný obsah přidávaného cukru a soli o 20 % a zaměří se především na potraviny, které konzumují děti. Například u jogurtů se bude snažit mít maximálně 10 gramů přidaných cukrů na 100 gramů produktu. V současné chvíli jogurty pod vlastní značkou obsahují 11 gramů cukru na 100 gramů, v roce 2017 to bylo 12,8 gramů cukru na 100 gramů hmoty.

Sladkost nahrazuje Lidl větším obsahem ovocné složky, pak ale hrozí, že výrobek bude muset podražit, protože cukr je levnější než ona ovocná složka. „Samozřejmě když přidáte ovocnou složku, tak bude daný produkt pak dražší, ale nedá se to říci paušálně. Změny jsou individuální, jak u kterého dodavatele, někdy to nejde snížit až o tolik, protože by to zákazníkovi nemuselo chutnat. Naším cílem je stále prodávat produkty, chuť musí být pro zákazníky víceméně stejná,“ vysvětluje přístup Lidlu Michal Farník.

Michal Farník, jednatel Lidl ČR hovoří na tiskové konferenci o změnách ve složení potravin vlastních značek, které chce řetězec uskutečnit do roku 2025. Foto: MediaGuru

Michal Farník, jednatel Lidl ČR hovoří na tiskové konferenci o změnách ve složení potravin vlastních značek, které chce řetězec uskutečnit do roku 2025. Foto: MediaGuru

Lidl si kromě cukru a soli definoval i zásady používání barviv, konzervačních látek, aromat, tuků (ztužených tuků, transmastných kyselin, nasycených a nenasycených mastných kyselin) a sladidel. Bude upřednostňovat barvicí potraviny před umělými barvivy, omezí používání konzervačních látek a upustí od používání umělých aromatických látek. Cílem je dosáhnout nižších hodnot, než určuje evropská legislativa, a zavést různá opatření pro minimalizaci různých reziduí látek v potravinách. Tuto strategii prosazuje řetězec mezinárodně na všech trzích, kde provozuje pobočky.

Od začátku letošního roku také začal Lidl pracovat na plastové strategii. Snaží se snížit množství plastů u vlastních výrobků o 20 % do roku 2025. „Snížili jsme hmotnost PET lahví a sílu obalové folie u nápojů Saguaro, čímž se uspořilo 300 tun plastů za rok,“ dodává Farník s tím, že to je jen začátek změn. Obalová folie na balení lahví je navíc nepotištěná a snadněji se recykluje. 

Lidl v ČR vykázal ve finančním roce 2017/2018 tržby přes 52 miliard korun. V současnosti provozuje síť 244 prodejen, které jsou zásobovány 4 logistickými centry.

-zue-