Makro prodává tři pražské obchody

úterý, 14. května 2019, 13:10 Aktuality, Retail MediaGuru

Velkoobchod Makro Cash&Carry aktuálně řeší proces prodeje a zpětného pronájmu tří pražských obchodů. Firma zatím více informací sdělit nechce.

Zdroj: Makro

Zdroj: Makro

Velkoobchod Makro Cash&Carry (patřící pod skupinu Metro AG) přistupuje ke změnám ve vlastnictví svých prodejen. Celkem tři pražské obchody (Stodůlky, Čestlice a Černý Most) se chystá prodat a zpětně pronajmout. Vzhledem k aktuálně probíhající transakci nechce firma sdělit více informací.

„Naším cílem je zajistit dlouhodobý pronájem, aby provoz a zákaznické služby fungovaly stejně jako doposud,“ uvedla Romana Nýdrle, tisková mluvčí Makro Cash&Carry. Skupina Metro nyní vlastní všech 13 velkoobchodů Makro v České republice.

Díky prodeji a zpětnému pronájmu chce firma uvolnit prostředky na rozvoj multichannel konceptu pro podnikatele především z oblasti horeca a nezávislého maloobchodu. Podobné transakce, podle informací od vedení společnosti, kdy jedná o prodeji menší části portfolia, aktuálně řeší Metro i v jiných zemích. 

Od letošního roku Makro testuje přímou distribuci ze svého supermoderního poloautomatizovaného skladu u Kozomína v severních Čechách. Komplex o rozloze 50 tisíc m² přitom funguje od poloviny loňského roku jako centrální sklad pro všech 13 obchodů a firma s ním má do budoucna velké plány. Chce zde například nabízet vlastní výrobu, nejprve porcování masa a ryb, případně i individuální řezy na základě přání zákazníků. Následovala by výroba vlastních salátů, šťáv, čerstvých těstovin, pekárna atd.

Firma navíc loni na podzim prošla vlastnickými změnami, kdy by přes 10 % podílu v Metro AG měli vlastnit Daniel Křetínský a Patrik Tkáč.

-zue-