Penny Market přebudoval v Praze svých 30 prodejen

čtvrtek, 30. května 2019, 11:10 Aktuality, Retail MediaGuru

Penny Market dokončil přestavbu svých třiceti prodejen v Praze a zveřejnil finanční výsledky za rok 2018.

V Praze má řetězec již všechny prodejny v novém designu, stálo to zhruba 200 milionů korun. Zdroj: Penny Market

V Praze má řetězec již všechny prodejny v novém designu, stálo to zhruba 200 milionů korun. Zdroj: Penny Market

Obchodní řetězec Penny Market dokončil přestavbu všech svých třiceti prodejen v Praze. Do jejich modernizace a také výstavby nových prodejen investoval v průběhu uplynulých dvou let zhruba 200 mil. Kč. „Pro nás je to významný krok v rámci modernizace celé naší prodejní sítě. Vždyť se jedná prakticky o desetinu našich prodejen. Navíc zde máme specifické prodejny městského typu. Vše bylo náročnější s ohledem na administrativní procesy, pokud jde například o získávání stavebních povolení, a také na logistiku a provádění stavebních prací v hustě obydlených oblastech,“ uvádí Jens Krieger, generální ředitel Penny Market ČR.

Nový koncept přitom diskontní řetězec představil v září roku 2016 na své prodejně Praha - Lehovec. Aktuálně má novou podobu 150 z celkových 380 poboček. Do roku 2020 plánuje firma do modernizace investovat více než 1 miliardu korun. Jen letos má být přestaveno 70 dalších prodejen. 

Penny Market nabízí 70 % potravin českého původu a spolupracuje s řadou lokálních dodavatelů. Zdroj: Penny Market

Penny Market nabízí 70 % potravin českého původu a spolupracuje s řadou lokálních dodavatelů. Zdroj: Penny Market

Novým prodejnám dominují dřevěné prvky a uspořádání má připomínat farmářské tržiště s jednotlivými ostrůvky s daným sortimentem. Regály jsou pro lepší přehlednost snížené a jsou mezi nimi zkratky do jednotlivých oddělení.  „Zákazníci nám v průzkumech říkají, že v nových prodejnách máme více zboží, což není pravda, jen se to zdá díky novému uspořádání," říká Martin Peffek, jednatel Penny Marketu. Firma navíc od května přidala regály s nabídkou bio produktů, které se postupně do léta objeví na všech provozovnách.

Nyní jsou všechny prodejny v hlavním městě ve stejném designu, včetně malých formátů „city". „Nebylo to jednoduché. Nejde jen o specifické městské prodejny, kdy například prodejna v Revoluční vyžadovala zcela ojedinělé zakomponování konceptu do historické budovy a řešení, ale například prodejna Terronská je vestavěna do dvou pater prvorepublikového kina,“ popisuje  přestavby Václav Šíma, vedoucí stavebního oddělení Penny Marketu. Řetězec plánuje mimo jiné i dále rozvíjet koncept malých formátů ve větších městech.

Řetězec nabízí také okolo 640 výrobků celkem 25 vlastních značek. Loni prošla redesignem např. značka mléčných výrobků Boni. Zdroj: Penny Market

Řetězec nabízí také okolo 640 výrobků celkem 25 vlastních značek. Loni prošla redesignem např. značka mléčných výrobků Boni. Zdroj: Penny Market

Snížené regály, zkratky do oddělení a změna osvětlění, to jsou některé ze změn, díky kterým se zákazníci domnívají, že nové prodejny nabízejí více výrobků, ač to není pravda. Zdroj: Penny Market

Snížené regály, zkratky do oddělení a změna osvětlění, to jsou některé ze změn, díky kterým se zákazníci domnívají, že nové prodejny nabízejí více výrobků, ač to není pravda. Zdroj: Penny Market

Penny spolupracuje s více než 40 lokálními pekaři. Zdroj: Penny Market

Penny spolupracuje s více než 40 lokálními pekaři. Zdroj: Penny Market

Na výroční tiskové konferenci vedení firmy rovněž oznámilo výsledky za rok 2018. Řetězec dosáhl obratu téměř 42 miliardy korun, což představuje meziroční nárůst o téměř 8 %. Počet zákazníků vzrostl meziročně o 4 % na 158 milionů. Průměrný počet zaměstnanců narostl na 5 656 lidí. Zisk před zdaněním dosáhl hodnoty 1,06 miliardy korun. Zisk po zdanění dosáhl velmi dobré hodnoty téměř 866 milionů korun, což je o více než 300 milionů více než v roce 2017. Právě modernizace jsou jedním z významných faktorů růstu firmy.

Dalším jsou prodeje privátních značek společnosti. Ty tvoří 25 % z celkové nabídky a na obratu společnosti se podílejí více než 21 %. Meziročně pak obrat z jejich prodeje vzrostl o 830 miliónů korun. Penny nabízí okolo 640 výrobků 25 vlastních značek.

-zue-