Lemur: Absolutním vítězem je projekt Onko Unie a Adisonu

úterý, 4. června 2019, 20:30 PR MediaGuru

Projekt zajišťující onkologickým pacientkám moderní léčbu se stal Absolutním vítěze soutěže Lemur – České ceny za PR.

Absolutní vítěz ceny Lemur – zástupci agentury Creative Adison a Onko Unie – a Václav Pavelka s Cenou za přínos oboru Public Relations (čtvrtý zleva vepředu), foto: APRA

Absolutní vítěz ceny Lemur – zástupci agentury Creative Adison a Onko Unie – a Václav Pavelka s Cenou za přínos oboru Public Relations (čtvrtý zleva vepředu), foto: APRA

Absolutním vítězem čtrnáctého ročníku oborové soutěže Lemur – České ceny za Public Relations 2019 se stal projekt „Nejsem na odpis – boj za úhradu moderní léčby“ vytvořený agenturou Creative Adison pro společnost Onko Unie. Bodoval v konkurenci dalších sto dvacet tři soutěžících, kteří podali celkem 251 přihlášek do 22 kategorií. Cenu za přínos oboru Public Relations si odnesl Václav Pavelka.

Cílem vítězného projektu „Nejsem na odpis – boj za úhradu moderní léčby“ bylo umožnit pacientkám s metastatickou rakovinou prsu dostupnost moderní léčby, která rozhoduje o kvalitě i délce jejich zbývajícího života. Projekt získal kromě ceny pro Absolutního vítěze i první místo v kategorii Farmacie, zdravotnický sektor a druhé místo v kategorii Sólokapr/Media placement.

Z PR agentur bodovala nejvíce Ogilvy s deseti oceněními, která podala i nejvíce přihlášek (39). O druhou příčku se dělí agentury a Bison & Rose a Ewing Public Relations s šesti umístěními, těsně následovány agenturou AMI Communications s pěti trofejemi.

K nejvíce obsazeným kategoriím letošního ročníku patřily Business to Consumer (25 projektů), Společenská odpovědnost a filantropie (19 projektů) a Sólokapr/Media placement (17 projektů). Vzhledem k počtu projektů bylo sestaveno sedm hodnotících komisí složených z odborníků na PR a komunikaci z agentur, firem a státních a neziskových organizací. Porotci hodnotili projekty přihlášené do jednotlivých kategorií ve třech kolech.

Ocenění za přínos oboru Public Relations udělila pořadatelská Asociace PR agentur (APRA) Václavu Pavelkovi. „Václav Pavelka je jedním z průkopníků moderního PR u nás. V oblasti public relations působí od roku 1993. Je specialistou na tvorbu strategií, krizovou komunikaci a budování vztahů s veřejnou správou. V letech 1996–2011 byl členem Výkonné rady profesní asociace APRA, z toho čtyři roky jejím předsedou. V této roli se významně podílel na formování profesních a etických standardů oboru PR v České republice,“ uvádí k ocenění Michal Hoblík, člen Výkonné rady APRA.

Václav Pavelka byl oceněn za svůj přínos oboru, zdroj: APRA

Václav Pavelka byl oceněn za svůj přínos oboru, zdroj: APRA

Letošní ročník soutěže poprvé proběhl pod novým názvem Lemur. „Dosavadní název soutěže, který byl mezi odborníky na public relations a marketing známý jako Česká cena za Public Relations, se změnil na Lemur – Česká cena za Public Relations (Lemur),“ komentuje Patrik Schober, předseda Výkonné rady APRA.

Další novinkou tohoto ročníku bylo i místo, kde se slavnostní večer uskutečnil. Po mnoha letech se vyhlášení vítězů přestěhovalo do nového prostoru –  Centra současného umění DOX v pražských Holešovicích. Slavnostním večerem, na kterém se sešlo přes 300 odborníků na Public Relations a komunikaci, provázel David Koláček.

Vítězové soutěže Lemur – Česká cena za Public Relations (Lemur)

Pořadí Název kampaně Přihlašovatel Zadavatel Na projektu se dále podíleli
Komunikační disciplíny
Firemní komunikace
1.  Cesta domů Residomo Residomo  
2.  Nemocnice příběhů AMI Communications VFN Praha  
3.  Každý národ má své hrdiny! AMI Communications C. S. Cargo  
Společenská odpovědnost a filantropie
1.  Absolut Tolerance: Češi, otevřete dveře toleranci Aspen.PR Absolut (Pernod Ricard) EverWhere
2. Aukční láhev pro Paraple Bison & Rose Plzeňský Prazdroj  
3. Krčák žije Ewing Public Relations Passerinvest Group  
Business to Business
1. Kancelář budoucnosti My.cz Canon  
2. NaSTARTovali jsme nový trh pražské burzy Bison & Rose Burza cenných papírů Praha   
3. 100 nejlepších zákaznických zkušeností v Česku KPMG Česká republika KPMG Česká republika  
Business to Consumer
1. (Ne)pořádek aneb když kolonky dotazníku nestačí Ogilvy IKEA Retail Česká republika  
2. Boj o parkovací místa jako účinná PR kampaň Ogilvy Uber  
3. LEGO Bugatti Chiron - Cesta od velkého k malému Ogilvy LEGO Trading  
Interní komunikace
1. Dobrý den, my jsme Ogilvy! Ogilvy Ogilvy  
2. Kolo versus auto - paralelní závod Bison & Rose Škoda Auto  
3. Dnes jsi talentovaný, na kole budeš zítra úspěšný PRAM Consulting Dimension Data  
Krizová komunikace
1. Bourat je nesmysl Donath Business & Media DBK  
2. Z malého Ostravaka jedničkou personálního leasingu! Ogilvy Manuvia  
3. neuděleno      
Digital & Social Media
1. Bára Poláková: Světový rozruch na sociálních sítích  Lesensky.CZ Barbora Poláková  
2. S mAppkou na cestách Ewing Public Relations mBank  
3. Cash Crew is back Visibility Digital Provident Financial  
Politická komunikace, politické PR, Public Affairs
1. neuděleno      
2. Nová Zbrojovka, víc než dobrý soused CPI Services CPI Property Group CPI Property Group
3. Kurzy jako součást zpravodajství na Slovensku Tipsport net  Tipsport net  
Oborové kategorie
Finanční trh a finanční služby
1. NaSTARTovali jsme nový trh pražské burzy Bison & Rose Burza cenných papírů Praha   
2. Richee - úspěšný start multibankingu na CZ trhu CHM Communications Banka Creditas Fenek PR
3. S mAppkou na cestách Ewing Public Relations mBank  
Spotřební zboží
1. Instagram prodává tištěné knížky FleishmanHillard Knihy Dobrovský  
2. Životní příběh, inspirace a sklenka whiskey PRAM Consulting Brown-Forman Czechia  
3. 3 země jednou ranou AC&C Public Relations SEAT  
Farmacie, zdravotnický sektor
1. Nejsem na odpis - boj za úhradu moderní léčby Creative Adison ONKO Unie  
2. 100 tisíc neviditelných Ogilvy Janssen-Cilag, Lundbeck, Eli Lilly  
3. Nemocnice příběhů AMI Communications VFN Praha  
Technologie, IT
1. Jizerská 50 v Google Street View Havas Worldwide Prague Google ČR Raul
2. Tisková konference odkudkoliv Stance Communications Tieto Czech  
3. Magická devítka hledáčkem Roberta Vana Ogilvy Samsung  
Státní správa, veřejný a neziskový sektor
1. Nejedeš načerno?  Ewing Public Relations Magistrát hl. m. Prahy  
2. Baterkománie v Kraji Vysočina Open Communication Ecobat  
3. Předběhni svou dobu Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava - Fakulta strojní Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava - Fakulta strojní Idea Please a Action Please
Průmysl
1. Předběhni svou dobu Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava - Fakulta strojní Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava - Fakulta strojní Idea Please a Action Please
2. "myFox" - interní komunikace nového HR modulu systému SAP Foxconn European Manufacturing Services Foxconn European Manufacturing Services Kreatorium
3. 450tunová mediální příležitost Ogilvy Doosan Škoda Power  
Služby
1. Bourat je nesmysl Donath Business & Media DBK  
2. Každý národ má své hrdiny! AMI Communications C.S.Cargo  
3. Fresh Cortner jako základní stavební kámen charakteru MOL Native PR MOL Česká republika  
Zábava a sport
1. Dycky Most! Česká televize seriál Most!  
2. Sázka s Ondřejem Synkem Škoda Auto Škoda Auto Zaraguza
3. Posedlí Dakarem KM Racing Big Shock Racing  
Přeshraniční projekty
1. neuděleno      
2. Matrjoška z jiné Galaxie Ogilvy Samsung Electronics Česko a Slovensko  
3. Startup story Škoda Auto v Izraeli Škoda Auto DigiLab Škoda Auto  
Komunikační nástroje
Klasická firemní média
1. Motorem první republiky Škoda Auto Škoda Auto Boomerang Communication
2. Škoda Mobil Škoda Auto Škoda Auto Boomerang Communication
3. Magazín Visions Siemens Siemens  
Online média
1. Z Messengeru do newsroomů s alkoprevencí Ogilvy Unie výrobců a dovozců lihovin  
2. Jak bydlí chrostíci Elite Solutions Hypoteční banka  
3. Krčák žije Ewing Public Relations Passerinvest Group  
Akce a události
1. Posedlí Dakarem KM Racing Big Shock Racing  
2. Kolo versus auto - paralelní závod Bison & Rose Škoda Auto  
3. 1. ročník Ford Driving Skills for Life u nás AMI Communications Ford Motor Company  
Tisková konference
1. Tisková konference odkudkoliv Stance Communications Tieto Czech  
2. Amatérský fotbal v ohrožení Bison & Rose Plzeňský Prazdroj  
3. Propagace šachového turnaje Prague International Chess Festival 2019 Ewing Public Relations 1. Novoborský šachový klub  
Sólokapr
1.  Sázka s Ondřejem Synkem Škoda Auto Škoda Auto Zaraguza
2.  Nejsem na odpis - boj za úhradu moderní léčby Creative Adison ONKO Unie  
3.  (Ne)pořádek aneb když kolonky dotazníku nestačí Ogilvy IKEA Retail Česká republika  
Absolutní vítěz
  Nejsem na odpis - boj za úhradu moderní léčby Creative Adison ONKO Unie  

Záznam přenosu ze slavnostního vyhlášení vítězů soutěže Lemur 2019, zdroj: ČTK

-stk-