Lidl odhalil plány, bude expandovat a staví obří sklad

středa, 12. června 2019, 15:40 Aktuality, Retail MediaGuru

Lidl otevře letos 15 nových prodejen a staví jedno z největších logistických center v Evropě. Celková investice představuje více než tři miliardy korun.

Nové logistické centrum Lidluza 2 miliardy korun bude zásobovat až 90 prodejen. Zdroj: Lidl

Nové logistické centrum Lidluza 2 miliardy korun bude zásobovat až 90 prodejen. Zdroj: Lidl

Obchodní řetězec Lidl plánuje letos otevřít nebo zahájit výstavbu patnácti nových prodejen v České republice. Začal také stavět své páté logistické centrum, a to v Buštěhradě. Nový sklad by měl být největší v Česku a jeden z největších i v rámci Lidlu v Evropě. Dokončení je plánováno na začátek roku 2021. „Nic většího jsme dosud nestavěli a přemýšlíme, jestli něco tak velkého ještě někdy postavíme,“ uvedl Pavel Stratil, generální ředitel Lidl Česká republika. Investice do samotného skladového centra vyjde na dvě miliardy korun.

Skladovací plocha logistického centra v bývalém areálu ocelárny bude mít rozlohu téměř 60 tisíc m² a zaměří se na chlazené a čerstvé zboží. Třetina plochy totiž bude mít regulovanou teplotu. Sklad pojme 47 tisíc palet a bude mít výšku 21 metrů. Lidl z něj plánuje zásobovat až 90 prodejen. „Zvýšíme naši logistickou kapacitu o 1/5 nebo více,“ dodává Pavel Stratil.

Třetina plochy skladu bude mít regulovanou teplotu pro čerstvé a chlazené zboží. Zdroj: Lidl

Třetina plochy skladu bude mít regulovanou teplotu pro čerstvé a chlazené zboží. Zdroj: Lidl

Centrum přijme zhruba 100 kamionů denně, bude disponovat velkokapacitním parkovištěm pro 95 kamionů. Práci zde najde až 500 lidí různých profesí, 20 % z toho budou administrativní místa. Řetězec navíc postaví příjezdovou cestu a kruhový objezd k logistickému centru, aby doprava nezatížila město Buštěhrad.

Nové logistické centrum převezme zásobování části stávajících a také řady nových prodejen. Letos zatím řetězec otevřel čtyři prodejny a to v Praze a dalších 15 plánuje letos otevřít po celé republice. Do výstavby a modernizace stávajících investuje více než 1 miliardu korun. Lidl v poslední době již nestaví jen prodejny na zelené louce, čím dál častěji je provozuje v retail parcích, nákupních centrech, administrativních či bytových komplexech. Takto řetězec rozšiřuje svoji prodejní síť zejména v centrech velkých městech. 

Expanze se ale netýká pouze hlavního města. V červnu bude otevřena třetí prodejna v Pardubicích, dvě nové budou otevřeny v Brně, zahájena bude i výstavba nové prodejny v Českých Budějovicích či Kolíně. A nově se objeví prodejny i v menších městech například v Bučovicích nebo Valašských Kloboukách. Vedle nových prodejen firma investuje také do kompletních přestaveb stávajících prodejen.

  -zue-