Na sociální síti Instagram přibude reklama
Obrázková sociální síť začne umisťovat inzerci mezi obsah, který doporučuje uživatelům na míru.
Facebook brzy zkusí nový způsob, jak vydělat na své aplikaci Instagram. V nejbližších týdnech začne vkládat reklamy do sekce Explore, která má uživatele navést k novým zdrojům speciálně pro ně potenciálně zajímavého obsahu. Nejprve půjde o propagaci videoslužby IGTV, v dalších týdnech přijdou podle informací serveru TechCrunch na řadu vybrané značky. Masověji plánuje firma novinku nasadit v horizontu několika měsíců. Provozovatelé služby se podle svých slov snaží mimo jiné vyvarovat toho, aby uživatelé získali pocit marketingové přesycenosti. Budou proto dávkovat inzerci relativně uměřeně – na marketingová sdělení lidé narazí teprve tehdy, pokud si nechají zobrazit konkrétní obsah ze sekce Explore a poté budou scrollovat výpisem dalších podobných příspěvků. Podle serveru TechCrunch lze nicméně z vyjádření firmy vyčíst, že v budoucnosti plánuje objem reklamy ve zmíněné sekci zvyšovat.
Marketéři budou nakupovat reklamní pozice prostřednictvím stejného rozhraní, pomocí kterého zadávají a pořizují inzerci do standardního výpisu instagramových příspěvků či multimediálního formátu Stories. V první fázi budou muset výslovně zvolit, že si své poselství přejí umístit současně i do „objevitelské“ sekce, později půjde o automatickou operaci.
Samotný Instagram si od novinky slibuje relativně hodně. „Sekce Explore je místem, kde jsou lidé opravdu otevřeni objevování, proto nám tato myšlenka přijde velmi zajímavá," uvádí pro portál The Verge marketingová manažerka Instagramu Susan Buckner Roseová. Dodává, že její tým chce prozkoumávat možnosti a situace, kdy jsou uživatelé vůči reklamnímu sdělení nejvnímavější. A právě instagramová sekce, kam lidé chodí, aby viděli obsah jim dosud neznámých účtů, je prý v tomto směru nejnadějnější.
Důvod, proč se jí snaží firma reklamně vytěžit až nyní, přestože Instagram s takto pojatou rubrikou přišel již v roce 2012, však Roseová nedokázala podrobněji popsat. „Neexistuje nic konkrétního, co by nám tam až dosud bránilo umisťovat inzerci," říká manažerka. Spekulovat lze nad tím, že Instagram až nyní doceňuje význam záložky Explore. Tu podle instagramových statistik navštěvuje aspoň jednou měsíčně přes 50 procent uživatelů této sociální sítě, navíc přes 80 procent lidí s účtem na Instagramu nějaký firemní účet sleduje. S ohledem na významně rostoucí počet uživatelů Instagramu se tak jeví logicky, že jeho provozovatel začne místo dalšího zahlcování hlavního feedu a meziprostoru mezi jednotlivými Stories hledat volné místo pro nasazení inzerce někde jinde.
Dalším příkladem aktuálního trendu je větší sázka na influencery, která v případě Instagramu umožní efektivněji využívat vznikající obsah. Začátkem tohoto měsíce sociální síť pustila do ostrého provozu funkci, díky které mohou zadavatelé sponzorovat organický příspěvek vzešlý ze spolupráce vlivného uživatele Instagramu a konkrétní značky. V testovacím režimu běžela tato vymoženost již od března. Jiným, o to však významnějším experimentem ale nakonec v případě Instagramu nejspíš bude to, kolik reklamy dokáží jeho uživatelé unést. I v tomto směru se vyplatí sledovat, jak rychle bude osazování sekce Explore inzercí probíhat. Pokud by vyvolalo nesouhlasnou bouři, může se Instagram koneckonců více zaměřit právě na zužitkování influencerů.
-riv-