Případová studie: Jak Avon získal větší zájem influencerek
Agentura WeDigital popsala, jak se jí při představení produktu Avon podařilo získat větší zájem influencerek a výstupy nad rámec těch domluvených.

Video kampaň značky Avon
Vypustit do světa nový produkt není v dnešním konkurenčním světě nic snadného. A to zejména v oblasti kosmetiky, kde o pozornost dívek a dam soupeří bezpočet značek, a to nejen z řad firem, ale i obchodů. Proto jsme při představení korejské kosmetiky K-Beauty od Avonu využili netradiční řešení, do kterého jsme zapojili především influencerky. Ukázalo se, že jsme jim nabídli takový obsah, že se o něj se se svým publikem rády podělily i nad rámec domluvené spolupráce.
Avon se na nás obrátil při plánování představení produktů korejské kosmetiky K-Beauty svým zákaznicím. Plánovaná kampaň podporující launch této kosmetické řady se soustředila na známost značky. Proto jsme využili sociální média, která si spravuje Avon a především zapojili instagramové influencerky. Komunikace launche nové kosmetické řady měla tři části: teasing, kde jsme publikum navnadili; event, na kterém jsme kosmetiku představili a po-eventovou část, při které jsme spustili doprovodnou videokampaň.
Nejdříve jsme tedy připravili fotografie produktů a ve spolupráci s influencerkami spustili teasing. Navíc jsme jim zaslali balíčky, které sice obsahovaly avizovanou pozvánku na event, ale navíc jsme připojili několik nových produktů. Díky netradičně vypadajícím a hezkým balíčkům jsme získali ještě více pozornosti, než jsme očekávali.
Abychom spolupráci s influencerkami využili na maximum, připravili jsme speciálně na eventu několik lákadel, kterými jsme zamýšleli podpořit jejich chuť svou účast na akci sdílet se svými sledujícími. A opět se nám povedlo je zaujmout natolik, že o eventu svému publiku dávaly vědět více, než byl dohodnutý rozsah. Akce je bavila. Využili jsme na ni i fotokoutky, koutek „udělej si sám” a flat lay koutek. U nich si influencerky mohly pořizovat vlastní fotografie, které pak postovaly na sítích. Na místě byla také panda v životní velikosti. Šlo o maskota celé K-Beauty kampaně. Její heslo totiž zní „neměj kruhy jako panda”. Fotky s pandou obletěly instagram.
V den konání eventu jsme spustili video kampaň. Ta celou komunikační kampaň dokreslila a pomohla její zapamatovatelnosti a propojení se značkou. Videa byla radostná a plná barev – právě jako samotná korejská kosmetika od Avonu. Představili jsme v nich nejen balení produktů, ale také jejich aplikaci na obličej. Zvolili jsme k tomu formu 15-30vteřinová videa, která jsme podpořili posty na sociálních sítích Avon. Na závěr celé kampaně jsme ve spolupráci s influencerkami na jejich instagramových profilech uspořádali soutěž pro jejich sledující. Opět se hrálo o balíčky kosmetiky, kterými jsme je znovu zaujali.
Celá kampaň a zapojení vybraných influencerek do ní nám přineslo téměř 4,7 milionu impresí na sociálních sítích. Zároveň jsme dosáhli téměř půl milionu zhlédnutí videí na YouTube. Pomocí správně nastaveného cílení jsme získali až 72% organickou míru zhlédnutí a 97% placenou. Sázka na spolupráci s influencerkami se vyplatila – na event jich dorazilo 35 a díky speciální přípravě programu včetně „lákadel”, jsme dosáhli většího počtu příspěvků a stories, než jsme měli dohodnuté. Nejlepších výsledků jsme přitom dosáhli u menších a středních influencerek. Ty mají jednak hodně úzký vztah se svým publikem a jednak právě jim přišel obsah, který mohly díky kampani samy tvořit pro své publikum, lákavý. Pro nás tato kampaň a spolupráce znamená memento, že hravost obsahu, překvapení i pečlivost mohou přinést i při spolupráci s influencery více ovoce, než byste čekali.
Autorka textu: Andrea Hurychová, zakladatelka agentury WeDigital