Profesní síť LinkedIn rozdává reklamní tipy

neděle, 9. června 2019, 08:35 Internet & Mobil MediaGuru

Profesní sociální síť se snaží ulehčit práci inzerentům. Dočkají se marketingových návodů i přesnějších metrik.

Foto: Shutterstock

Foto: Shutterstock

LinkedIn se dál snaží získávat na marketingové atraktivitě. Všichni, kdo by chtěli na této kariérní profesní síti zadávat reklamu, se dočkají množství konkrétních rad přímo od provozovatelů platformy. LinkedIn oznámil, že bude každý měsíc na svém blogu vybírat reklamu, která v daném období nejvíce zabodovala. Zároveň provozovatelé stručně popíšou, proč přesně inzerci považují za podařenou. Své postřehy obvykle doplní tipy a radami pro zadavatele.

„Zaměříme se na analýzu titulku, vizuálu i textu k popisu toho, jakým způsobem fungují v souladu se sdělením značky,“ uvádí LinkedIn. Premiérovým reklamním kouskem pak je propagace společnosti Autodesk. Proč má jít o úspěšný reklamní kousek?

  1. Je naprosto konkrétní, jednoznačně se týká výroby plechovky.
  2. Reklama současně dokáže působit lidsky, pracuje s faktorem zvědavosti. Dává najevo, že kdo na ni klikne, dočká se uspokojivých odpovědí.
  3. Není překombinovaná. Její vizuál je jednoduchý, ale zároveň dostatečně poutavý.Výsledkem je míra proklikovosti, která převyšuje 1,49 procenta. Zájemce zavede na stránku s videem, kde se uživatelé dozví, jak na Autodesk spoléhá konkrétní firma. Klip zároveň tvoří povedený doplněk inzerátu.
Ukázková propagace Autodesk, zdroj: LinkedIn

Ukázková propagace Autodesk, zdroj: LinkedIn

Není to jediný příklad iniciativy, která by měla pomoci inzerentům na LinkedIn lépe využívat možnosti této sítě.  Každý týden by správci jejího blogu měli zveřejňovat stručné tipy či infografiky sloužící k lepšímu pochopení aktuálních digitálních a spotřebních trendů. V tomto případě jde například o informaci, že více než dvě třetiny investorů používá k získání informací o možných správcích portfolia sociální média. Jak podotýká server Social Media Today, nejde o hluboké analýzy, ale spíše o střípky, jež mohou vnímavé markétery popostrčit klíčovým směrem –  a současně pomoci zajistit LinkedIn významnější pozici na trhu digitální reklamy, který ovládá duopol Googlu a Facebooku.

Profesní sociální síť přitom prochází vylepšením v poslední době poměrně často, minulý týden například oznámila integraci svých videostatistik do benchmarku Moat Analytics. To v praxi znamená, že se zadavatelé mohou daleko více spolehnout na relevanci a pravdivost statistik sledování videoreklamy na LinkedIn. Důkladnost je v této oblasti na místě: podle interních dat LinkedIn jsou jeho uživatelé dvacetinásobně „náchylnější“ ke sdílení videa než kteréhokoliv jiného formátu, připomíná Social Media Today.

Moat zároveň umožňuje ověřit i zdroje sledovanosti, a získat tak potenciálně lepší náhled na to, kdo doopravdy reklamní klip zhlédl. V neposlední řadě jde o symbolický krok: Moat Analytics dovoluje marketérům z jednoho místa vyhodnocovat výkonnost reklam, jež se objevují na různých místech. LinkedIn se tak v tomto kontextu explicitně zařazuje do výčtu digitálních platforem vedle dominantního Facebooku a jiných, v oblasti marketingu zavedenějších sítí.

-riv-