TV přenosy z demonstrace dosáhly na milion diváků
Přímé TV přenosy přinesly z nedělní demonstrace stanice ČT24 a Televize Seznam. Ta vedle klasického terestrického vysílání přenášela dění i na internetu.

Foto: Seznam TV
Televizní přenosy z nedělní demonstrace na pražské Letné proti premiérovi Andreji Babišovi a ministryni spravedlnosti Marii Benešové dosáhly (tj. ukazatel reach) na více než milion diváků.
Česká televize, která přenos nabídla v čase od 16:30 do 20:00, zaznamenala na stanici ČT24 průměrnou sledovanost (rating) 245 tisíc diváků starších 15 let. Alespoň tři minuty vcelku sledovalo přenos 867 tisíc diváků.
Televize Seznam, která rovněž nabídla přímý přenos z protestu, zaznamenala se svým pořadem Česko demonstruje v terestrickém vysílání sledovanost 38 tisíc diváků starších 15 let. Alespoň tři minuty vcelku se pak na více než tříhodinový pořad od 16:15 do 19:30 dívalo 216 tisíc diváků (15+).
Další diváci pak sledovali přenos na internetu, uvedla v pondělí společnost Seznam.cz. „Na online obsahových službách Televizeseznam.cz, Seznamzpravy.cz, Novinky.cz živý video stream události sledovalo 348 tisíc lidí. K přenosu bylo využito deset kamer, dron a koš zavěšený na padesátimetrovém jeřábním ramenu. Pro speciální vysílání bylo kromě studia na Andělu zřízeno i studio na Letné. O signál požádaly dvě z největších mezinárodních zpravodajských agentur, konkrétně AFP a AP, záběry tak jejich prostřednictvím obletěly celý svět, živé vysílání si od zpravodajství Seznam.cz převzala i CNN," uvedla Seznam.cz.
Sledovanost TV přenosů demonstrace v neděli 23.6. 2019
pořad | TV | čas zahájení | čas ukončení | rating 15+ (tis.) | reach 15+ (tis.) |
Protesty na Letné | ČT24 | 16:30 | 20:00 | 245 | 867 |
Česko demonstruje | Televize Seznam | 16:15 | 19:31 | 38 | 216 |
Zdroj: ATO-Nielsen Admosphere
Podle dat Seznam.cz Vyhledávání si informace v souvislosti s demonstrací v období od 20. - 23. 6. 2019 zjišťovaly tisíce lidí. „Uživatelé v souvislosti s touto událostí nejčastěji zadávali hesla jako ‚demonstrace na Letné‘, ‚demonstrace proti Babišovi‘ a ‚milion chvilek pro demokracii‘,“ říká Michal Sedláček, produktový manažer Seznam.cz Vyhledávání. Právě spolek Milion chvilek (pro demokracii) budí u vyhledávajících v posledních měsících rostoucí zájem. Oproti minulé protestní akci se hledanost jeho názvu zvýšila dokonce zhruba o třetinu.

Přehled datového toku na Seznam.cz od 15.6.-24.6. a přehled datového toku v neděli 23.6. 2019, zdroj: Seznam.cz
-mav-