Alza.cz i Zalando testují znovu použitelné obaly

úterý, 30. července 2019, 14:45 Aktuality, Retail MediaGuru

Alza.cz i Zalando začaly testovat opakovaně použitelné obaly. Cílem je nejen snížení ekologické stopy a úspora zdrojů, ale i snížení nákladů na obalový materiál.

Alza.cz spolupracuje z mladými českými inovátory s firmy RepeteBox. Zrdoj: Alza.cz

Alza.cz spolupracuje z mladými českými inovátory s firmy RepeteBox. Zrdoj: Alza.cz

Český internetový prodejce Alza.cz testuje opakovaně použitelný obal firmy RepeteBox. Speciální schránku na přepravu zboží vymysleli mladí čeští inovátoři. Měkkou obálku vyrábí ve spolupráci s chráněnými dílnami na Moravě a použít ji lze i stokrát. Start-up má zatím v nabídce dva rozměry obálek o velikostech sedm a čtrnáct litrů.

„V oběhu může jediný takový obal nahradit i 100 klasických jednorázových poštovních obálek a tím se značně zredukuje odpad a šetří se nejen přírodní zdroje, ale i ty finanční,“ uvádí Aleš Zavoral, předseda představenstva Alza.cz. Pilotní testování právě probíhá v Bratislavě a podle něj slovenští zákazníci na vratné obálky reagují pozitivně.

Obálky jsou ve zatím v rozměru 7 a 14 litrů, zdroj: Alza.cz

Obálky jsou ve zatím v rozměru 7 a 14 litrů, zdroj: Alza.cz

Alza.cz navíc aktuálně jedná o možnosti zrecyklování svých vyřazených reklamních plachet pro účely výroby znovupoužitelných obalů. V blízké době se tak může stát, že zákazník dostane své zboží v RepeteBoxu s obřím okem či rukou Alzáka.

Zalando využívá obaly z recyklovaných materiálů, opětovně použitelné chce testovat. Zdroj: Zalando

Zalando využívá obaly z recyklovaných materiálů, opětovně použitelné chce testovat. Zdroj: Zalando

Podobně německý e-shop Zalando plánuje přejít do roku 2020 na 100 % recyklovatelné obaly. Firma momentálně plánuje zavedení opakovaně využitelných obalů a ve své nabídce již označila více než 15 tisíc výrobků od více než 240 značek za udržitelné.

Pro přepravu zboží využívá Zalando vlastní obrandované boxy, které jsou vyrobeny ze 100 % recyklovatelných materiálů. Pro menší objednávky s méně položkami používá tzv. „shipping bags" z 80 % recyklovaného PCR (post consumer recycled) materiálu. Tento materiál má ušetřit oproti tzv. „virgin plastics” až 40 % emisí CO² na každý kilogram produktů. 

„Pracujeme právě na pilotním projektu, abychom zjistili, jak bychom s opakovaně použitelnými obaly mohli pracovat. Zákazníci by například obdrželi oblečení v přepravním boxu či tašce, která by mohla být později využita vícekrát, například pro další přepravu či vrácení zboží,“ říká Melanie Hultsch, Senior Corporate Responsibility Manager v Zalando. Dodává, že pilotní projekt by měl být zahájen ještě letos. Zalando se zároveň snaží rozšiřovat nabídku trvale udržitelných produktů. 

-zue-