Na Instagramu klesá míra interakce
Značky a influenceři obtížněji bojují o pozornost v kanále instagramových příspěvků, ukazuje studie. Situaci nemusejí zachránit ani Stories.
Instagram prodělává podobný vývoj jako „mateřský“ Facebook. S přílivem uživatelů postupně klesá míra jejich zapojení, jak ukazuje případ profilů firem a influencerů. Vyplývá to z analýzy poradenské společnosti Trust Insights. Ta své závěry vyvozuje ze vzorku 1,4 milionu příspěvků pocházejících od necelých čtyř tisíc firemních profilů. Propad je od začátku letošního roku patrný, průměrná míra interakce během tohoto období klesla z hodnoty kolem 1,1 procenta na méně než 0,9 procenta. Podobný propad vykazují i statistiky interakce u příspěvků vlivných uživatelů. Studie ale nebrala v potaz multimediální formát Stories. Na obsah tohoto formátu je však z hlediska uživatelů o něco složitější reagovat než na příspěvky v newsfeedu.
Na druhou stranu vzhledem k jeho rostoucí popularitě jsou to právě Stories, kam se upírá stále větší část pozornosti uživatelů. Server Social Media Today nicméně popsaný vývoj míry interakce interpretuje jako nevyhnutelný, neboť prý souvisí se stále rostoucím počtem uživatelů obrázkové sociální sítě a s počty účtů, které spravují jednotlivé značky. O pozornost zápasí na omezeném prostoru zkrátka čím dál více subjektů.
Instagram z hlavních sociálních sítí zažívá nejvýraznější nárůst uživatelů, přičemž jeho provozovatelé uvádějí, že 80 procent majitelů účtů na této sociální síti sleduje zároveň některý z firemních profilů. Pokud chtějí marketéři na Instagramu uspět, měli by se podle Social Media Today připravit na rostoucí reklamní výdaje, aby propad míry interakce, případně dosahu, dokázali zastavit. Levnější alternativu ale údajně představuje zpřesnění marketingové strategie tak, aby značka cílila na „svou“ unikátní cílovou skupinu. K tomu lze obecně velmi dobře využít influencery. Z analýz amerického a kanadského trhu plyne, že značky neváhají výrazně navyšovat své rozpočty právě na tento typ propagace, a to meziročně o více než 80 procent, zjistila podle serveru The Drum agentura Instascreener. Konkrétně na marketingovou spolupráci s instagramovými influencery šlo v letošním druhém čtvrtletí 314 milionů dolarů. Analýza Instascreeneru však varuje, že téměř 60 milionů dolarů byly vyhozené peníze, neboť pomohly dostat propagační sdělení jen k „očím“ falešných účtů.
Řešení může v jistých případech znamenat i větší důraz na multimediální formát Stories, byť jeho marketingové využití částečně limituje kromě řečeného i skutečnost, že účty s méně než desítkou tisíc sledujících nemohou do Stories vkládat odkazy. Kdo by však chtěl pojmout svá Stories jako jednu masivní marketingovou kampaň, mělo by jej varovat zjištění společnosti Socialinsider, že míra retence publika výrazně klesá po šestém „story“ za den. Boj o pozornost uživatelů Instagramu tak značky zřejmě budou mít stále obtížnější.
-riv-