O2 TV loni téměř zdvojnásobila příjmy z reklamy
Tržby společnosti O2 TV se loni přiblížily k hranici 0,5 mld. Kč.

Foto: O2 TV
Tržby televizní společnosti O2 TV se v loňském roce přiblížily hranici 0,5 mld. Kč. Celkově dosáhly 458 mil. Kč a v meziročním srovnání se zvýšily téměř dvojnásobně. Zásluhu na tom měly i zvýšené příjmy z prodeje TV reklamy. Lepší byl i výsledek hospodaření firmy, která v loňském roce skončila v zisku téměř 21 mil. Kč.
Základní ukazatele hospodaření O2 TV (tis. Kč)
2018 | 2017 | |
tržby z prodeje výrobků a služeb | 458 143 | 231 147 |
provozní výsledek hospodaření | 30 171 | 7 299 |
výsledek hospodaření za účetní období | 20 911 | 11 714 |
Zdroj: výroční zpráva O2 TV za rok 2018
O2 TV loni získala práva na několik významných sportovních akcí. Konkrétně soutěže UEFA Champions League, dále kompletní vysílací práva na českou fotbalovou Fortuna:ligu a také vysílací práva na hokejovou Tipsport Extraligu. Získané kontrakty obsahují i vysílací práva pro Slovenskou republiku, čehož firma využila a s operátorem Orange Slovensko začala připravovat stanici Orange Sport, která zahájila v polovině srpna 2018.
„Díky zvýšenému množství nového sportovního obsahu se v roce 2018 významně zvedla produkce a výroba sportovních přenosů a pořadů. Rozšířili jsme sportovní redakci o hokejovou sekci a vznikla také slovenská redakce pro nový kanál Orange sport. Významně narostl také zájem ze strany inzerentů a reklamních partnerů. Prodej TV reklamy na kanálech O2 TV Sport se podařilo v roce 2018 téměř zdvojnásobit,“ uvádí společnost ve výroční zprávě za rok 2018.
Firma rovněž uvedla, že celkové navýšení výroby neznamenalo výrazné zvýšení počtu zaměstnanců a provozních nákladů. O2 TV měla na konci roku 2018 15 stálých zaměstnanců a rámcové smlouvy s cca 40 stálými externími spolupracovníky.
Společnost v loňském roce pokračovala ve strategii multikanálové televizní tvorby. Od začátku roku 2018 produkovala televizní kanály O2 TV Sport, O2 TV Fotbal a O2 TV Tenis. Výroba terestricky šířeného kanálu O2 TV Free pak byla k 1. březnu 22018 ze strategických důvodů ukončena.
Společnost O2, do jejíž skupiny O2 TV patří, letos na jaře uvedla, že počet zákazníků některého z tarifů služby O2 TV (IPTV a OTT verze), která funguje na pevné lince od O2 i na internetovém připojení od jakéhokoliv poskytovatele, dosáhl k 31. březnu 2019 celkem 361 tisíc.
-mav-