Reklamní plochy v metru od července převzal BigBoard

středa, 10. července 2019, 10:30 Aktuality, Outdoor MediaGuru

Pronájem stovek reklamních ploch v pražském metru, tzv. CLV, měla od července převzít firma BigBoard, uvedl Pražský dopravní podnik.

Pražský dopravní podnik (DPP) od července předal novému nájemci stovky reklamních vitrín v pražském metru, tzv. city lightů (CLV). Převezme je společnost BigBoard. Dosud je provozovala firma euroAWK, které DPP v roce 2013 ukončil smlouvu a do loňska se o platnost ukončení soudil. Soud nakonec rozhodl ve prospěch podniku a nový provozovatel začal od července platit nájem, který je oproti původní hodnotě čtyřnásobný, uvedl DPP v tiskové zprávě. Vyjádření obou firem ČTK shání.

Spor se týkal pronájmu zhruba 1 200 reklamních ploch. „Spory se společností euroAWK, která plochy využívala neoprávněně, byly pravomocným rozsudkem Městského soudu v Praze ukončeny vloni v listopadu,“ uvedl vedoucí marketingového odboru DPP Josef Voltr. Zatímco euroAWK platila podle podniku za jednu vitrínu 9 200 korun ročně, BigBoard nabídl v loni vyhlášené soutěži 38 563 korun. Podle DPP tak bude roční výnos z nájemného o 35 milionů korun vyšší než dosud a za dobu kontraktu, který je uzavřen na deset let s opcí na dalších pět, získá podnik 600 milionů korun. Do soutěže se loni neúspěšně přihlásila i euroAWK.

Mediální zástupce euroAWK Michal Peterka koncem loňského roku uvedl, že firma zvažuje dovolání k Nejvyššímu soudu kvůli rozsudku Městského soudu v Praze, který jí přikázal vitríny vyklidit. DPP prý v minulosti odmítl nabídku společnosti na zvýšení nájmu, v následujících letech pak měl podle názoru firmy poškodit její dobré jméno. Aktuální vyjádření společnosti ČTK shání.

Nejde o jedinou smlouvu na reklamu, o kterou se podnik soudí. Další vleklý spor vede o smlouvu z roku 1997 s firmou Rencar na pronájem desítek tisíc reklamních nosičů na dopravních prostředcích, v metru nebo na zastávkách. Ta měla platit do roku 2031. DPP ji vypověděl v roce 2016 poté, co ji vedení podniku a tehdejší primátorka Adriana Krnáčová (ANO) označily za nevýhodnou. DPP zároveň zpětně napadl platnost kontraktu. Rencar, který patří do francouzské skupiny JCDecaux, nevýhodnost smlouvy odmítl. Soud ve věci zatím nerozhodl.

Společnost euroAWK je pobočkou mezinárodní sítě společnosti AWK se sídlem v Německu. V ČR podniká ve venkovní reklamě.

-čtk-