Seznam: Lidé si vybírají v mobilu, nákupy dokončují na počítači

úterý, 23. července 2019, 14:20 Internet & Mobil, Výzkum MediaGuru

Pro téměř čtvrtinu lidí je hledání produktů vhodných k nákupu jednou z činností, kterou tráví v mobilu nejvíc času, ukazuje průzkum Seznam.cz.

Foto: Shutterstock

Foto: Shutterstock

Z průzkumu Seznam.cz vyplývá, že v posledních čtyřech letech využívají Češi mobil stále častěji i k nákupům. Dnes už víc než tři čtvrtiny lidí, kteří využívají internet v mobilu, používají telefon při nákupu zboží. Nejoblíbenější využití mobilu při nákupu je ve fázi výběru zboží a hledání informací. Je ale faktem, že lidé zpravidla uskutečňují samotný nákup až přes počítač.

Alespoň občas v mobilu nejdřív vybírá a teprve později přes počítač nakoupí 72 % uživatelů mobilního internetu. „Největší překážkou pro nákup v telefonu je nepohodlné vyplňování kontaktních údajů, nedostatečná responzivita webové stránky i obava, že na malém mobilním displeji něco přehlédneme,“ uvádí Kateřina Peštuková, manažerka nákupního rádce Zboží.cz.

Mobil je podle Peštukové běžně využívaný pro nákupy i doma nebo v práci, přestože v ní mají lidé zpravidla k dispozici počítač. „Je vidět, že si lidé už na mobilní zařízení zvykli natolik, že ho v zásadě používají neustále. Častěji ho obecně k nákupům využívá mladší a střední generace ve věku 15-44 let,“ říká Darek Pikálek, uživatelský a marketingový výzkumník Seznam.cz. Oproti počítači nebo notebooku je podle něj mobil vhodný pro nákupy na cestách. Navíc ho někteří používají v situacích, když mají málo času. „Z mobilů se proto často kupují jízdenky nebo letenky a různé vstupenky. Je ale hodně používaný i pro nákup oblečení, dárků, telefonů a klasické spotřební elektroniky,“ doplňuje Pikálek.

Pro téměř čtvrtinu lidí je hledání produktů vhodných k nákupu jednou z činností, kterou tráví v mobilu nejvíc času. Velmi často také používají telefon ke srovnání ceny zboží. Nejčastěji lidé ale mobil stále využívají klasicky k telefonování, trávení času na sociálních sítích a četbě zpravodajství.

Zdroj: Seznam.cz

Zdroj: Seznam.cz

Zdroj: Seznam.cz

Zdroj: Seznam.cz

Zdroj: Seznam.cz

Zdroj: Seznam.cz

Zdroj: Seznam.cz

Zdroj: Seznam.cz

Zdroj: Seznam.cz

Zdroj: Seznam.cz

Výzkum se uskutečnil pomocí online dotazování uživatelů Seznamu (Seznam.cz Výzkumník, 11. 4. – 17. 4. 2019, 15+, N = 826 uživatelů internetu v mobilu). 

-mav-