Snapchat se zkouší přiblížit Netflixu
Seriálová produkce by mohla být v komunikační aplikaci Snapchat více na očích.
Snapchat experimentuje s úpravou svého designu tak, aby zdůraznil, že jeho uživatelé se mohou dobře zabavit i prostřednictvím nárazového sledování exkluzivních videopořadů. Těm v sekci Discover, jež nabízí multimediální obsah mimo jiné i řady zavedených vydavatelských domů, zkouší vyhradit samostatnou homepage. Po jejím „rozkliknutí“ čeká na uživatele podobné rozhraní, které nabízí například streamovací platformy Netflix či HBO Go. Nechybí výpis aktuálních pořadů včetně možnosti pokračovat ve sledování tam, kde divák skončil. Testování novinky potvrdila serveru Mashable sama firma, nechtěla však upřesnit, kdy by funkci nasadila do ostrého režimu.
Podle Mashable by ale spuštění mezi co nejvíce uživatelů bylo logickým krokem. Odrážel by prý přirozenou snahu lépe propagovat rozrůstající se nabídku pořadů. Provozovatel Snapchatu loni masivně investoval do produkce původních krátkých minisérií, a navíc minulý týden oznámil představil tzv. Creator Shows. V několikaminutových klipech mají vystupovat známé osobnosti jako Arnold Schwarzenegger či Serena Williamsová, které mají celé své video pojmout jako specifickou one (wo)man show.
Podobné investice se podle Snapu vyplácejí. Firma uvádí, že čas strávený sledováním snapchatové seriálové produkce během loňského roku vzrostl třikrát. Podrobnější informace nezveřejňuje, ovšem jak připomíná portál Mashable, populární série mohou i na Snapchatu přilákat relativně velký počet sledujících. Například zpravodajský pořadtelevize NBCs názvem Stay Tuned dokázal přilákat v průměru 25 až 35 milionů diváků měsíčně, jak napsal portál Digiday. V minulosti zabodovala i show Bringing up Bhabie. Během 24 hodin od uvedení prvního dílu ji vidělo přes 10 milionů lidí, pochlubil se loni provozovatel Snapchatu.Pro doplnění, počet denních uživatelů Snapchatu dosahuje 190 milionů.
Zpřehlednit a zatraktivnit sekci Discover by se nicméně firma nejspíš snažila bez ohledu na své investice do multimediální produkce. Již v únoru šéf Snapu Evan Spiegel přirovnal zážitek ze zmíněné sekce k procházení samoobsluhou „bez označených uliček“. Nejen, že zatím nelze rozlišovat mezi zpravodajskou a seriálovou produkcí, v sekci nejde vyhledávat ani podle témat.
Přestože přínos její úpravy teprve musí Snap a uživatelé jeho aplikace vyhodnotit, trhu se obecně směřování firmy za poslední půlrok zamlouvá. Od prosince loňského roku akcie Snapu vzrostly více než trojnásobně a argumenty některých analytiků naznačují, že investoři by s firmou trpělivost ztratit jen tak nemuseli. „Není sporu o tom, že mezi takzvanou generací Z má Snapchat neuvěřitelně silnou pozici. Pokud chtějí zadavatelé oslovit dospívající, musejí zkrátka do svého marketingového mixu zahrnout i tuto aplikaci,“ uvedla podle CNBC Meghan Myszkowskiz reklamní agentury Essence. Pokud by se Snapchat v některých svých sekcích alespoň vizuálně a funkčně přiblížil Netflixu, další platformě populární u generace Z, jeho pozici v daném spotřebitelském segmentu by to mohlo jen posílit. Další otázkou zůstává, zda bude akcionáře Snapu dostatečně dlouho bavit sledovat, jak firma nadále prodělává stovky milionů dolarů za čtvrtletí.
-riv-