WPP prodává 60% podíl Kantaru firmě Bain Capital

pátek, 12. července 2019, 12:00 Aktuality, Výzkum MediaGuru

Skupina WPP prodává 60% podíl své výzkumné agentury Kantar investiční společnosti Bain Capital.

Zdroj: Kantar

Zdroj: Kantar

Skupina WPP prodává většinový podíl své výzkumné agentury Kantar – 60 % od ní kupuje investiční společnost Bain Capital. Informuje o tom Reuters.

Agentura Kantar byla při dohodě ohodnocena na čtyři miliardy dolarů (91 mld. korun). WPP očekává, že po odečtení daní získá z prodeje celkem 3,1 mld. dolarů, získané peníze chce použít ke své reorganizaci.

O plánované reorganizaci informovala britská skupina na sklonku loňského roku. Jejím cílem je vrátit firmu zpět k růstu. Náklady chce snížit o téměř osm miliard korun. Součástí je i zrušení 2500 pracovních míst, tedy 1,9 procenta celkové pracovní síly. Reorganizace má firmu celkem stát 300 milionů liber (8,6 miliardy Kč).

Zbývající peníze z prodeje Kantaru použije WPP na vyplácení dividend. „Tato transakce vytváří hodnotu našim akcionářům a dále zjednodušuje naši společnost,“ uvedl Mark Read, generální ředitel WPP, který loni v čele skupiny nahradil Martina Sorrella.

Výzkumná agentura Kantar byla založena v roce 1992. Působí ve více než 100 zemí světa, včetně České republiky.  

-stk-