Značka Tesco Finest bude mít vlastní prodejny

čtvrtek, 4. července 2019, 11:20 Retail Zuzana Erbenová

Tesco Finest bude mít své vlastní obchody. Vlajková privátní značka má pomoci ke zvýšení prodejů. I v ČR se nabídka privátních značek mění.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Obchodní řetězec Tesco odhalil koncem června v Británii část plánů pro budoucnost. Počítá s využitím své prémiové privátní značky Tesco Finest. Novinkou je koncept obchodů, který ponese právě její jméno. Dave Lewis, generální ředitel Tesco, pro britský tisk uvedl: „Možnost využít širokou nabídku potravin vlastní značky a přidat nové věci v menším formátu jsme testovali a velmi nás to zajímá.“

Značka je u zákazníků oblíbená a v nabídce ve všech existujících obchodech. Nové prodejny by kromě nabídky výrobků výše zmíněné vlastní značky měly údajně mít i prostor pro posezení u kávy, dále nabízet hodně čerstvé zeleniny a ovoce a navíc vína Tesco Finest. Konkurovat by měly například Simply Food konceptu řetězce Marks & Spencer.

Přitom to ale není ani rok, co Tesco představilo úplně nový diskontní koncept prodejen Jack´s, který má za úkol přímo konkurovat německým řetězcům Aldi a Lidlu. V něm nabízí jen okolo 2500 položek pod vlastní stejnojmennou značkou, zatímco v klasických Tesco prodejnách asi 35 tisíc. První obchod byl otevřen v Británii v září 2018 a dosud jich tam funguje celkem devět, o další expanzi se v plánech nemluví. Objevila se pouze nová verze konceptu.

Zajímavé ale je, že od května letošního roku se některé produkty značky Jack´s, jako třeba pomerančový džus nebo cibulové kroužky, objevily na regálech klasických Tesco prodejen v Británii. Odborníci spekulují, že si řetězec testuje, zda by mohl tyto produkty případně začít prodávat i zde.

Zdroj: Tesco Youtube

Zdroj: Tesco Youtube

I české Tesco vsází na vlastní značky. Ty v současnosti tvoří více než třetinu celkového množství prodávaných produktů (V Británii ale už téměř 50 %) „Do budoucna plánujeme podíl výrobků privátních značek navyšovat,“ uvádí Václav Koukolíček, tiskový mluvčí Tesco ČR. Na konci minulého roku české Tesco výrazně přeorganizovalo sortiment privátních značek. Některé kategorie úplně vylistovalo a zaměřuje se jen na určité. Konkrétní ale řetězec být nechce. „Úpravou našeho portfolia reagujeme na spotřebitelské nákupní chování a současné trendy,“ říká Václav Koukolíček.

Změnami se Tesco přizpůsobuje chování zákazníků, kteří stále více vyžadují kvalitní výrobky, a cena přestává být hlavním měřítkem při nakupování. To jednoznačně potvrzuje i Václav Koukolíček s tím, že řetězec nejen rozšiřuje portfolio, ale mění u řady výrobků i obaly. „To byl i důvod proč jsme rozšířili naše portfolio privátních výrobků a zaměřili se na kvalitu stávajících produktů, je to patrné napříč všemi kategoriemi. Zároveň došlo k zásadní změně našich obalů. Pro příklad můžeme uvést Finestová rajčata od českých dodavatelů,“ dodává.

Tesco má celkem tři hlavní řady značek: ekonomickou Tesco Value (v zahraničí pod názvem „exkluzivně v Tesco“), střední Tesco Standard a exkluzivní Tesco Finest. U střední řady došlo ke změně a nemá v názvu „Standard“, zůstal pouze tiskacími písmeny nápis Tesco. Základním stavebním kamenem i do budoucna bude řada Finest. „Finestové výrobky i nadále zůstávají naším prémiovým segmentem, klíčovou řadou je core, kde i nadále bude největší zastoupení výrobků a opět bude nabídka odrážet spotřebitelské chování,“ doplňuje Koukolíček.

Kromě tří hlavních řad řetězec, módní značky F&F a kuchyňského nádobí Go Cook přidává v posledních letech další privátní značky v konkrétních segmentech. U nich také úplně vypouští v názvu slovo Tesco, takže zákazníci možná často ani netuší, že se jedná o privátní značku britského řetězce. V loňském roce přibyla do nabídky například značka Fred a Flo (nahradila značku Tesco Loves Baby). Od roku 2017 pak nabízí i drogerii pod značkou Pro Formula nebo Pet Specialist pro domácí mazlíčky. Celkově se strategie vlastních značek posunuje od slev spíše k zajímavým nabídkám, které zákazníka nalákají ke koupi zboží víc než nízká cena. 

-zue-