Český rozhlas a Media Bohemia drží v rádiích nejvyšší podíly

středa, 28. srpna 2019, 16:00 Rádio MediaGuru

Skupina stanic Českého rozhlasu a stanice, které majetkově ovládá Media Bohemia, zaznamenaly v prvním pololetí nejvyšší podíly na rozhlasovém trhu.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Stanice Českého rozhlasu a stanice, které vlastní společnost Media Bohemia, mají na rádiovém trhu nejsilnější podíl na poslechovosti. Ukazují to nedávno zveřejněná data výzkumu poslechovosti Radio projektu za 1. a 2. čtvrtletí 2019. Do výsledného podílu na poslechovosti se promítá nejen počet posluchačů, ale také i průměrná délka poslechu. Podíl obou dvou nejsilnějších je vyrovnaný, dosahuje 21,7 %. 

Od situace před rokem (v 1. pololetí 2018) svou pozici Media Bohemia vylepšila, naopak Český rozhlas svůj podíl mírně snížil. Na výsledku Media Bohemia se odrazilo i plné začlenění Rádia Černá Hora do rodiny Hitrádií.   

Právě Hitrádia, Fajn rádia, Rock rádia nebo Rádio Blaník (a částečně i Oldies rádio) patří k hlavním rozhlasovým značkám skupiny Media Bohemia. 

Třetím nejsilnějším subjektem zůstává Active (dříve Lagardere Active ČR), které podle dat Radio projektu náleží podíl ve výši 17,7 %. Pod Active patří stanice Evropa 2, Frekvence 1, Bonton, Dance rádio nebo Zet.

Následuje Londa, patřící do mediální skupiny Mafra, která provozuje stanice Impuls, Český Impuls a Rádio RockZone 105.9, a společnost Radio United Broadcasting, která vlastní stanice Kiss, Country, Beat, Radio 1, Signál a Spin.

Podíl rozhlasových skupin na poslechovosti, 1. pololetí 2019

Zdroj: Radio projekt, 1+2Q/2019, SKMO, Median, Stem/Mark

Z pohledu počtu posluchačů, kteří rádio poslouchají alespoň jednou týdně, je na čele Active s celkovým počtem 2,7 mil. posluchačů týdně před Media Bohemia (2,6 mil.) a Českým rozhlasem (2,4 mil.). 

Týdenní poslechovost rozhlasových skupin (tis. osob)

Zdroj: Radio projekt, 1+2Q/2019, SKMO, Median, Stem/Mark, hodnoty se zobrazí najetím na sloupec

-mav-