Investice do rádiové reklamy rostly v druhém čtvrtletí o 2,2 %

středa, 7. srpna 2019, 12:15 Aktuality, Rádio MediaGuru

Zástupci rádií zveřejnili vývoj čistých investic, které jsou směřovány do reklamy v rádiích.

Foto: Shutterstock

Foto: Shutterstock

Čisté investice do rozhlasové reklamy vzrostly ve druhém čtvrtletí 2019 meziročně o 2,2 % na 512,3 mil. Kč. Vyplývá to z dat provozovatelů rádií a obchodních sítí sdružených v SKMO  (Český rozhlas, Radiohouse, Media Club). Údaj prezentovali zástupci rádií na setkání pořádaném k výsledkům výzkumu Radio projekt.

Růst ve druhém čtvrtletí oproti prvnímu zrychlil (1Q/2019: +1,6 %). Čisté investice do rozhlasové reklamy tak v období prvního letošního pololetí udržují tempo růstu na úrovni cca dvou procent.

Trhu se ve druhém čtvrtletí dařilo především v dubnu, ve kterém dobíhaly kampaně z 1. čtvrtletí. Nejvíce rostla inzerce nákupních středisek, dětského vybavení a sportovních oděvů, naopak klesala reklama na sázky a loterie, pneumatiky a tisk. Třetí čtvrtletí by podle odhadů mělo potvrdit růst předchozího období.

Čisté investice vyjadřují objem v ceníkových cenách mínus slevy a mínus bartery. Nejsou odečteny bonusy agentur, zastupitelství či obchodníků. Založeno na fakturovaných objemech, nikoli odvysílaných.

-mav-