Kaufland testuje samoobslužné skenování zboží

pátek, 23. srpna 2019, 10:55 Aktuality, Retail MediaGuru

Kaufland testuje možnost samoobslužného skenování zboží v pražské pobočce na Vypichu. Podobnou službu nabízí také Globus a Tesco.

Ilustrační foto, zdroj: web Kaufland

Ilustrační foto, zdroj: web Kaufland

Obchodní řetězec Kaufland testuje možnost samoobslužného skenování zboží, kdy si zákazníci budou moci vybrané zboží po naskenování vložit rovnou do vlastní tašky a zaplatit u samoobslužné pokladny. Podobnou službu začal v České republice přitom již od roku 2013 nabízet Globus (zpočátku jen na určitých prodejnách) a od roku 2016 na všech prodejnách a v témže roce začalo službu testovat i Tesco.

Technologii nazvanou K Scan si mají možnost vyzkoušet od poloviny srpna po dva měsíce zákazníci v pražské prodejně na Vypichu, řekla ČTK Renata Maierl, tisková mluvčí Kauflandu. Česko je první země, která byla v rámci zemí, kde Kaufland působí, vybrána pro testování. Pokud se novinka osvědčí, nasadí ji prý řetězec i do dalších prodejen, kterých v České republice Kaufland provozuje celkem 133.

Obecně se při skenování využívají dvě možnosti, buď si zákazník vezme u vstupu do prodejny skener na stojanu, nebo si stáhne aplikaci do mobilního telefonu. V případě Kauflandu bude zákazníkům k dispozici skener. Při nákupu a po naskenování položky se na displeji zobrazí cena a název artiklu. Pokud je výrobek v akci, tak se zobrazí také původní a aktuální cena. „Vzhledem k tomu, že nemáme zákaznickou kartu, archivace nákupu neprobíhá,“ vysvětlila Renata Maierl.

U Globusu mohou službu s názvem Scan&Go využívat pouze držitelé Globus bonus karty a nákup zaplatí na zvláštních pokladnách. Globus nabízí možnost využití jak skeneru, tak od loňského roku aplikace pro chytrý telefon. Obě možnosti nabízí i Tesco se svou službou Scan&Shop, u které ale zákazník nemusí mít kartu Clubcard. Podle dat Globusu se díky zavedení služby zkrátil průměrný nákup o zhruba 21 položkách na 17,5 minuty. Podíl skenovací služby na celkovém obratu řetězec pak činil v loňském roce 23,5 %.

Německá média začátkem července uvedla, že se obchodní řetězec Lidl chystá zavést na německém trhu službu Lidl Pay. Postupně by měla po celé Evropě jeho zákazníkům umožnit platit za nákup naskenováním QR kódu u pokladny přes mobilní telefon. Systém Lidlu by měl být údajně propojený s platební kartou Mastercard či Visa. Tisková mluvčí řetězce Zuzana Holá tento týden pro ČTK uvedla, že je projekt teprve v začátcích, a proto k němu nemůže sdělit další informace.

-čtk-, -zue-