APRA se otevírá neagenturním subjektům v oboru

pátek, 6. září 2019, 07:25 Aktuality, Reklama MediaGuru

APRA své členství už nenabízí jen agenturám. Otevírá se i neagenturním subjektům v oboru PR.

Zdroj: APRA

Zdroj: APRA

Po více než dvaceti letech existence se APRA nově otevírá také neagenturním subjektům řešícím PR. Zatímco doposud asociace sdružovala výhradně agentury, nyní se jejími přidruženými členy mohou stát komerční společnosti, zástupci veřejné správy, neziskové organizace či akademické instituce. V souvislosti s rozšířením členství se mění název asociace na Asociace public relations, zkratka APRA zůstává zachována.

„Na zavedení změn jsme se připravovali už v minulém roce. Oslovili jsme přibližně 15 společností ze strany zadavatelů a řešili s nimi, co by jim členství mělo přinést,“ upřesňuje Patrik Schober, předseda výkonné rady Asociace public relations. Většina organizací, které na změnách v APRA spolupracovaly, mají o nový druh členství zájem. „Evidujeme desítky zájemců a zhruba polovina z nich oficiálně požádala o vstup do naší asociace,“ dodává Schober, jenž si velký zájem vysvětluje nedostatkem akcí, které by dávaly možnost profesionálům z oblasti PR a marketingu sdílet zkušenosti a řešit odborná témata.

Dalším důvodem, proč mají organizace o přidružené členství zájem, jsou podle Schobera výhody, které mohou noví členové čerpat. APRA jim nabídne slevy na své vzdělávací akce, konference a soutěže. Mezi ně patří blížící se PR Summit, oborová soutěž Lemur – Česká cena za PR, vzdělávací kurz Prague Communications Academy a mnoho dalších.

„Dlouho jsme cítili potřebu PR a marketingových manažerů firem scházet se nejen na konferencích. Z tohoto důvodu jsme pro naše nováčky připravili speciální akce a workshopy, kde budou mít možnost načerpat informace a získat zkušenosti nejen odborníků z public relations,“ doplňuje Radek Vítek, člen výkonné rady APRA.

APRA si od přidruženého členství slibuje vytvoření širší odborné platformy, která bude podporovat další rozvoj a profesionalizaci oboru a stimulovat diskusi o aktuálních tématech a trendech, které zajímají agentury i zadavatele. Při tvorbě konceptu přidruženého členství se APRA inspirovala v zahraničí, kde podobné modely fungují dobře mnoho let. Podle Patrika Schobera se jedná o mezinárodní trend a uvádí příklad britské asociace PRCA, jež se otevřela přidruženým členům před 15 lety.

-stk-