Iceland inovuje svou privátní značku o stovky produktů

sobota, 21. září 2019, 08:45 Retail, Marketing MediaGuru

Stovky nových či redesignovaných produktů pod privátní značkou uvádí řetězec Iceland. S výjimkou čerstvých položek se objeví i na českých regálech.

Zdroj: FB Iceland.cz

Zdroj: FB Iceland.cz

Britský řetězec Iceland, jenž se zaměřuje převážně na mražené zboží, výrazně inovuje svou privátní značku. Ve své domovině uvádí až 550 nových či redesignových produktů, jejichž podoba vychází z analýz trhu, recenzí na sociálních sítích nebo marketingových trendů. Většina novinek bude postupně k dostání i v České republice. Výjimku budou tvořit jen čerstvé položky s trvanlivostí do devíti dnů jako chlazené maso, drůbež, mléko či ovoce a zelenina.

Privátní značka hraje ve strategii Icelandu klíčovou roli, ve Velké Británii tvoří až 53 % celkového sortimentu. „Pokud počítáme jako privátní značku i ostatní sortiment, který je na českém trhu neobvyklý a dovážíme ho z Británie, bude u nás podíl i vyšší,“ dokresluje tuzemský kontext marketingová manažerka řetězce Dagmar Zdrhová. Za „neobvyklé“ lze označit například čedar, pomazánka Marmite nebo produkty britských značek Weetabix nebo Cadbury. Britský sortiment u nás doplňují české produkty, zatímco v mražené kategorii dovoz z ostrova převažuje, u chlazeného, smíšeného a čerstvého zboží tvoří většinu lokální produkce.

Na českém trhu je Iceland přítomen od roku 2011. Za tu dobu zde vybudoval devět prodejen, převážně v Praze či jejím okolím, jednu má také v Pardubicích. Jak na dotaz MediaGuru.cz uvedla Dagmar Zdrhová, zájem českých spotřebitelů o jejich mražené zboží postupně roste. „Největší zájem je tradičně o produkty ze sortimentu mražených ryb, mražené zeleniny a ovoce (které si díky okamžitému zmrazení hned po sklizni/výlovu uchovají vysokou čerstvost a kvalitu) a samozřejmě zmrzlin,“ popisuje s tím, že překvapivě velký ohlas mají i vegetariánské a veganské výrobky, které byly původně zamýšleny jen jako doplňkový sortiment. Jedná se například o „masové“ kuličky, mleté „maso“ či párky na rostlinné bázi.

Vedle kamenných prodejen rozvíjí Iceland letos i možnost nákupu přes internetu. Místo vlastního e-commerce řešení se však za tímto účelem v březnu spojil s online supermarketem Košík. Zpočátku přes něj nabízel 120 produktů, nyní je to 200. Do budoucna by mělo být v online nabídce přes 300 produktů.

V komunikaci jede Iceland již dva roky na vlně debaty o dvojí kvalitě potravin. Kampaní Neděláme rozdíly chce upozornit na to, že potraviny vlastní značky mají stejné složené ve Velké Británii, v České republice i v dalších 40 zemích světa, kam společnost své produkty vyváží. „Vizuály z této kampaně používáme při otevírání nových prodejen, v tisku, v outdoorové komunikaci a slogan v rádiové kampani,“ přibližuje Dagmar Zdrhová. Vedle toho se Iceland letos rozhodl posílit letákovou komunikaci, využívá rádio a nově zkouší i online marketing, kterým se snaží přivést více zákazníků na redesignované webové stránky.

Vizuál ke kampani Neděláme rozdíly, zdroj: Iceland

Vizuál ke kampani Neděláme rozdíly, zdroj: Iceland

Iceland na český trh vstoupil před osmi lety. Ve spolupráci se společností Mrazírny Dýšina založil společný podnik s názvem Iglú. Firma otevřela svůj první obchod v Plzni, druhá pobočka vznikla v Kladně v roce 2013, obě dvě prodejny byly později uzavřeny. V roce 2016 se společnost přejmenovala na Iceland Czech. Zpočátku prodávala převážně mražené produkty vlastní značky, postupně se přidávalo i smíšené, chlazené a čerstvé zboží.

-stk-