KKCG uvádí novou značku Aricoma pro svůj ICT holding

úterý, 3. září 2019, 11:15 Aktuality, Marketing MediaGuru

Skupina KKCG představila značku Aricoma Group pro svůj ICT holding, zastřešující firmy Autocont, Cleverlance, CAD studio, DataSpring a AEC.

Logo nové značky Aricoma Group, zdroj: Aetna

Logo nové značky Aricoma Group, zdroj: Aetna

Investiční skupina KKCG představila značku svého ICT holdingu. S názvem Aricoma Group bude zastřešovat firmy Autocont, Cleverlance, CAD studio, DataSpring a AEC. Název i logo, které doprovází slogan „IT is the way up“ („IT je cesta vzhůru“), se inspiruje horou v peruánských Andách a má vyjadřovat velikost, ambice a sílu. Pod novou vizuální identitou je podepsána agentura Aetna, jejímž záměrem bylo dostat do grafiky značky více plánů a symbolicky odkázat na růst skupiny.

Skupina KKCG, jež podniká na poli cestovního ruchu, nemovitostí, ropy a zemního plynu, zábavy a technologií, se na ICT významněji zaměřuje posledních několik let. „Když jsme v roce 2009 vstupovali do oblasti informačních technologií, věděli jsme, že je to velmi perspektivní oblast podnikání a tato hypotéza se nám každoročně vrchovatě potvrzuje,“ popisuje Michal Tománek, investiční ředitel KKCG zodpovědný za ICT. 

S tím, jak ICT jako pilíř podnikání v rámci skupiny posiluje, přišla podle firmy potřeba všechny společnosti zastřešit jednotnou značkou. „Chceme být největším nezávislým ICT poskytovatelem pro B2B segment,“ říká Tománek s tím, že jedině velikost otevírá možnosti dalších investic a rozvoje. Hlavní  rolí Aricoma Group bude kromě budování silné značky i vytváření celkové strategie skupiny, koordinace a business development, realizace průřezových strategických projektů napříč jednotlivými firmami a financování rozvoje. 

Zároveň chce Aricoma Group klást důraz na široké spektrum služeb – už dnes její firmy pokrývají portfolio od návrhu ICT architektury, přes infrastrukturní a cloudové služby, implementaci podnikových aplikací až po vývoj vlastních softwarových řešení a outsourcing. Do budoucna plánuje i další investice, spíše než budovat vlastní firmy však chce jít cestou akvizic. „Abychom nepromarnili příležitost na trhu, preferujeme investice do etablovaných lokálních hráčů před snahou inkubovat projekty z nuly,“ dodává Tománek.

Byť chce zůstat Aricoma Group lokální, a vymezovat se tak vůči globálním hráčům, má v plánu i expanzi mimo Českou republiku a Slovensko. „V tuto chvíli vyhledáváme akviziční cíle na západ od našich hranic,“ prozrazuje generální ředitel Aricomy Milan Sameš a dodává, že zároveň nejsou vyloučeny ani akvizice na Východě. Zájem má Aricoma například o firmy z Německa, Skandinávie, Velké Británie a zemí Beneluxu. Ambicí nového holdingu je stát se „silným evropským poskytovatelem ICT služeb“. 

V současnosti má Aricoma Group jen na českém trhu zhruba 15 tisíc firemních zákazníků. Roční tržby se přibližují hranici 7 miliard korun, přičemž zaměstnává téměř 2 000 zaměstnanců a spolupracovníků. 

Pod vizuální identitou Aricoma Group je podepsána agentura Aetna, jejímž záměrem bylo dostat do grafiky značky více plánů a symbolicky odkázat na růst skupiny. „Hřeben hrotů může evokovat horské vrcholy, ale slouží pro rozvinutí vizuálního jazyka zejména jako šipky mířící vzhůru, jako avatar značky nebo doprovodné piktogramy. Barevný kód vznešené kombinace zlatavých prvků na temně modrém poli pak energii loga zklidňuje,“ popisuje kreativní ředitel agentury Aetna Michal Pavlík.

Ukázka aplikace vizuální identity značky Aricoma, zdroj: Aetna

Ukázka aplikace vizuální identity značky Aricoma, zdroj: Aetna

Aplikace vizuální identity značky Aricoma na trička, zdroj: Aetna

Aplikace vizuální identity značky Aricoma na trička, zdroj: Aetna

Vizitky nové značky Aricoma, zdroj: Aetna

Vizitky nové značky Aricoma, zdroj: Aetna

Aricoma Group 

S výjimkou společnosti DataSpring, jež vznikla v rámci skupiny, vlastní KKCG ve všech ICT firmách majoritní podíl. V horizontu několika let je v plánu všechny firmy ovládnout ze 100 %.

Společnost Autocont byla založena v roce 1990, součástí KKCG se stala v roce 2017. Zaměřuje se na poskytování komplexních IT řešení a služeb pro firemní klientelu. Mezi její klienty patří středně velké a velké firmy, státní správa, lokální samospráva a školství 

Cleverlance vznikla v roce 2000, do skupiny vstoupila letos. Jejím předmětem zájmu je vývoj, testování a integrace softwaru pro velké společnosti z oblasti telekomunikací, finančnictví a automative. Dodává internetová bankovnictví, pobočkové, úvěrové a další bankovní systémy, mobilní bankovnictví a aplikace obecně, CRM systémy či prodejní a samoobslužné internetové portály. 

AEC, firma z roku 1991, je součástí KKCG od letošního roku. Patří k dodavatelům služeb v oblasti kybernetické bezpečnosti. V nabídce má penetrační testy, bezpečnostní analýzy a další specializované služby, jako například etický hacking bankomatů, budování bezpečné architektury síťové infrastruktury, konsolidace procesů pomocí Governance, Risk & Compliance nástrojů či dohled nad infrastrukturou připojením do Cyber Defense Center. 

CAD studio, založené rovněž v roce 1991, se stalo součástí KKCG před dvěma lety. Dodává CAD/CAM/CAE, GIS/FM a PDM/PLM řešení pro strojírenství, stavebnictví a architekturu, mapování, liniové stavby, 3D vizualizace, animace a virtuální realitu, správu dokumentů a majetku. 

DataSpring byla založena v roce 2000 v rámci skupiny KKCG, od tohoto roku je součástí Enterprise Business Unit Autocont. Poskytuje cloudové a IT služby, které provozuje ve dvou datových centrech v České republice a zajišťuje komplexní péči o zákaznická data. 

-stk-