Paul redesignuje, chystá prodej i v online supermarketu

čtvrtek, 26. září 2019, 11:10 Retail, Marketing MediaGuru

Síť francouzského pekařství Paul posiluje svou přítomnost na internetu.

Zdroj: FB Paul

Zdroj: FB Paul

Síť francouzského pekařství Paul, kterou na českém trhu provozuje společnost Lagardere Travel Retail, se rozhodla posílit svou přítomnost v online prostoru. Vedle rozvoje vlastního e-shopu začne v nejbližší době s testovacím prodejem prémiového pečiva v jednom z online obchodů s jídlem. 

E-shop měsíčně odbaví téměř 400 objednávek v hodnotě až milionu korun. „Převážně jde o firemní zákazníky. Firmy si zvykly objednávat u nás jednak catering na různá jednání a akce a jednak občerstvení pro zaměstnance na porady a meetingy,“ vysvětluje nový ředitel pekařství Paul ČR Filip Kubernat. 

Vedle rozvoje online přítomnosti se Paul soustředí i na své kamenné prodejny, kterých má v České republice 20, všechny v Praze. Některé pobočky procházejí lehkým redesignem, který se dotkne v řádu let většiny sítě. Ukázkou je pobočka na Chodově, která je zařízena podle nejnovějšího stylu značky ve světě – prodejna je světlejší, působí otevřeněji a přístupněji. Součástí změny je i vylepšení sítě WiFi nebo hudební podkres, který je sice stále typicky francouzský, ale modernější. „Denně nás navštíví více než 10 tisíc zákazníků, což je nárůst až o 15 % oproti minulému roku. Poměrně dost nových zákazníků jsou mladí lidé, kteří chtějí poznat nebo mají rádi francouzskou kulturu a gastronomii,“ popisuje Kubernat. 

Redesignovaná pobočka pekařství Paul na Chodově, zdroj: Paul

Redesignovaná pobočka pekařství Paul na Chodově, zdroj: Paul

Redesignovaná pobočka pekařství Paul na Chodově, zdroj: Paul

Redesignovaná pobočka pekařství Paul na Chodově, zdroj: Paul

Typickým zákazníkem pekařství je však dobře situovaná žena ve věku 30 až 50 let. Na tuto cílovou skupinu chce také směřovat svou pozornost, ať už komunikačně, nebo skladbou sortimentu. Se zákazníky komunikuje Paul především prostřednictvím sociálních sítí, kde jim poskytuje informace o novinkách, akcích a soutěžích. Stále zákazníky se snaží udržet pomocí věrnostního programu Merci Club. Vzhledem k tomu, že velkou část návštěvníků tvoří cizinci, nedílnou součástí komunikace jsou i recenze na portálech Tripadvisor, Google nebo Yelp. 

Kromě prostředí s francouzskou atmosférou klade Paul důraz především na svůj sortiment. Byť je nejoblíbenějším produktem po celých 11 let existence na českém trhu croissant, kterého se ročně upeče 1,2 mil. kusů, nabídka se neustále rozšiřuje. V poslední době přidal k pekařským a cukrářským výrobkům i novou řadou teplých jídel, například zapečené sendviče, toasty, polévky, omelety či burger s kuřecím masem. „Část lidí nás díky našemu exkluzivnímu prostředí vnímá také jako restauraci, kde rádi stráví nějaký čas s přáteli nebo obchodními partnery,“ dodává Filip Kubernat s tím, že je pro pekařství důležité zachovat nejvyšší standard kvality, nejen chuti, ale i co se vizuální stránky produktů týká.

Pekařství Paul je francouzská značka, která vznikla v roce 1889 v Lille. Spadá do portfolia společnosti Lagardere Travel Retail, která provozuje například i pekařství Hello nebo Mr. Baker, dále kavárenský řetězec Costa Coffee či některé fresh bary značky Ugo. Dalšími značkami je síť kiosků Relay, Inmedio, Hubiz, papírnictví Paper Dot nebo prodejní koncepty na letištích.

-stk-