Seznam.cz umožní cílit na milovníky značek nebo B2B

pátek, 13. září 2019, 11:30 Internet & Mobil MediaGuru

V rámci cílení na zájmy přináší Seznam.cz možnost oslovovat tzv. milovníky značek. Další novinkou je cílení na B2B kopírující segmentaci kategorií na Firmy.cz.

Zdroj: Seznam.cz

Zdroj: Seznam.cz

Zadavatelé se v síti Seznamu mohou nově zaměřit na Brandlovery – uživatele, kteří preferují určité značky a při výběru produktů je upřednostňují. Oslovit tak mohou například milovníky značky Jawa, Apple nebo Converse a řadu dalších. „Při výběru uživatelů do skupiny vycházíme z chování na našich oborových službách (např. Zboží.cz, Sauto.cz aj.). Do skupiny Brandloverů je zařazujeme na základě specifického chování, ze kterého odvozujeme, že v daném případě upřednostňují výběr konkrétní značky. V současné době nabízíme zásah na 30 značek a jejich portfolio budeme v blízké době ještě zvětšovat,“ uvedl Martin Jandora, specialista DMP Seznam.cz. Novinku Seznam.cz představil na čtvrtečním Sklik expert forum.

Seznam.cz při cílení na B2B vychází z databáze českých firem Firmy.cz. Inzerenti tak mohou oslovit například osoby, které podnikají v oboru cestovních služeb, pohostinství nebo zdravotnictví.

„Z dosavadních zkušeností mohu říci, že o tento typ cílení je na trhu mezi určitými inzerenty zájem. Poptávají se stále užší cílové skupiny, které jsou zajímavé právě pro konkrétní značky a zadavatele,“ doplňuje Jakub Novotný, manažer programatické reklamy Seznam.cz.

Další připravované novinky

Na Sklik expert foru také zaznělo, že inzerenti budou mít možnost podporovat HTML5 bannery, které jsou vhodné pro animované kreativy. „Sklik přináší i možnost inzerce v outstreamu, který výrazně rozšiřuje zásah videoreklamy. Před sezónou inzerenti také dostanou možnost přizpůsobit si šablony populárního dynamického retargetingu v Skliku,“ řekl David Velechovský, manažer konzultací Skliku.

Pracuje se rovněž na algoritmech pro zlepšení odhadu prokliku a zvýšení CTR. Vyvíjí se také importér kampaní a pracuje se na zrychlení webové aplikace. V přípravě je také nová metrika win-rate, která má nabídnout statistický přehled úspěšností v aukci.

Trendy ve vyhledávání

Seznam.cz rovněž na Sklik expert foru ukázal některé údaje týkající se vyhledávání. Připustil meziroční pokles v řádech mírných jednotek procent, ale zároveň dodal, že na některých tématech se Seznamu daří trend otáčet. Nabídl také sociodemografické srovnání uživatelů vyhledávání na Seznamu a Googlu. Mimo jiné z něj vyplynulo, že na Seznam.cz více ve srovnání s Google vyhledává starší populace, kterou Seznam.cz považuje za movitější. Svůj podíl na trhu vyhledávání odhaduje ve srovnání s Googlem na 25 %.

Sociodemografické srovnání uživatelů vyhledávání Seznam.cz a Gogle, zdroj: Sklik

Sociodemografické srovnání uživatelů vyhledávání Seznam.cz a Gogle, zdroj: Sklik

-mav-