V září byla nejsilnější Nova, polepšila si ČT
Televizní skupina Nova měla v září nejvyšší podíl na televizním trhu ve všech hlavních skupinách v celodenním i prime-timovém vysílání.

Zdroj: Shutterstock
Skupina Nova získala v září na televizním trhu sledovanosti nejvyšší podíl 30,6 % (celý den, 15+) a také v ostatních hlavních diváckých skupinách se stala jedničkou televizního trhu. V celodenním vysílání ale za svým výsledkem z loňského září mírně zaostala. Naopak v hlavním vysílacím čase se její podíl z letošního září ve srovnání s loňským zářím vylepšil, nejvýrazněji v divácké skupině 15+, kde se zvýšil o téměř 1,6 procentního bodu.
Druhou nejsilnější televizní skupinou byla v září Česká televize. Ta si ve srovnání s loňským září v letošním devátém měsíci polepšila, nejviditelněji v divácké skupině 15+ v celodenním vysílání. Svůj podíl ale zvýšila i v dalších diváckých skupinách, vyšších přírůstků dosáhla v celodenním vysílání.
Skupina Prima zaznamenala v celodenním vysílání (15+) v letošním září třetí nejvyšší podíl (24,4 %). Své postavení na televizním trhu upevnila v celodenním vysílání, když svůj podíl meziročně mírně vylepšila především v mladší divácké skupině 15-54. V hlavním vysílacím čase (19:00-23:00) je pak FTV Prima druhou nejsilnější televizní skupinou. Zde si ale oproti loňskému září mírně pohoršila.
Televizní skupina Barrandov vykázala v září 2019 nižší podíl na sledovanosti než ve stejném měsíci loňského roku, a to o 0,85 procentního bodu (15+, celý den).
Naopak zastupitelství tematických stanic Atmedia se v celkovém podílu přiblížilo hranici 5 % (15+, celý den) a meziročně si polepšilo.
Nejsledovanějšími zářijovými pořady byly Policie Modrava (nejúspěšnější díl 1,88 mil. diváků 15+), Televizní noviny (1,5 mil.) a Specialisté (1,3 mil.)
Podíl TV skupin (%), září 2019, prime-time
celý den | 15+ | změna vs. 9/2018 | 15–54 | změna vs. 9/2018 | 15–69 | změna vs. 9/2018 |
Nova Group | 30,63 | -0,37 | 35,57 | -1,11 | 33,24 | -0,64 |
ČT celkem | 27,70 | 1,37 | 22,28 | 0,44 | 24,46 | 0,69 |
FTV Prima | 24,38 | -0,03 | 26,07 | 0,30 | 25,29 | 0,10 |
Barrandov TS | 5,86 | -0,85 | 3,03 | -0,26 | 4,72 | -0,59 |
Atmedia | 4,64 | 0,48 | 4,11 | 1,20 | 4,74 | 0,88 |
Stanice O | 0,49 | -0,10 | 0,96 | -0,11 | 0,65 | -0,09 |
Podíl TV skupin (%), září 2019, prime-time
prime-time | 15+ | změna vs. 9/2018 | 15–54 | změna vs. 9/2018 | 15–69 | změna vs. 9/2018 |
Nova Group | 35,89 | 1,56 | 39,21 | 0,80 | 37,83 | 1,28 |
ČT celkem | 24,97 | 0,31 | 21,05 | 0,21 | 22,30 | 0,02 |
FTV Prima | 25,84 | -0,13 | 28,17 | -0,53 | 27,09 | -0,45 |
Barrandov TS | 4,80 | -1,60 | 2,04 | -0,67 | 3,70 | -1,13 |
Atmedia | 3,64 | 0,55 | 3,09 | 1,06 | 3,63 | 0,90 |
Stanice O | 0,25 | -0,02 | 0,46 | 0,01 | 0,33 | -0,01 |
Zdroj: ATO-Nielsen Admosphere, změna uvedena v procentních bodech, prime-time = 19:00-23:00
-mav-