Výnosy ČT z reklamy a sponzoringu se loni dotkly 400 mil. Kč

pátek, 20. září 2019, 07:35 TV MediaGuru

V roce 2018, který byl bohatý na sportovní události, inkasovala ČT z prodeje reklamního prostoru více než o rok dříve.

Foto: ČT

Foto: ČT

Česká televize loni zvýšila příjmy z obchodní činnosti o 12 procent na přibližně 477 milionů korun. Největší část přinesl prodej sponzoringu, reklamy a ostatních komerčních sdělení. Zprávu o obchodní činnosti ve středu projednala Rada České televize.

Ze sponzoringu, reklamy a dalších komerčních sdělení na kanálech ČT2 a ČT sport televize loni inkasovala zhruba 397 milionů korun, což je meziročně o 50 milionů více. Za nárůstem stojí mimo jiné významné sportovní podniky, zejména zimní Olympijské hry v Koreji, Mistrovství světa ve fotbale či šampionát v hokeji. ČT má na televizním reklamním trhu podíl kolem jednoho procenta. 

Jak je vidět v tabulce níže, nejvyšší část výnosů z komerčních aktivit plynou ČT ze sponzoringu a product placementu (možné umísťovat i na ČT1) a poté z reklamy (ČT2, ČT sport). Z prodeje internetové reklamy získala loni ČT 9,5 mil. Kč.

Výnosy z obchodní činnosti ČT v roce 2018

  výnosy (tis. Kč)
reklama  112 744
sponzoring, PP, barter 238 623
celé programy  12 706
internet 9 486
teletext  411
SMS/ATX 2 100
jiné vysílání 2 563
Celkem 396 633

Zdroj: ČT

Loni se zvýšila vyprodanost reklamního času o dva procentní body na 98 procent.

Zdroj: ČT

Zdroj: ČT

Zbytek výnosů z obchodní činnosti tvoří příjmy Telexportu za prodej pořadů z produkce České televize jiným televizím. Příjmy Telexportu stagnovaly na přibližně 80 milionech korun.

Příjmy z obchodní činnosti nedosahují ani deseti procent rozpočtu 6,7 miliardy Kč ČT. Hlavním příjmem veřejnoprávní České televize jsou výnosy z koncesionářských poplatků. Koncesionářský poplatek 135 korun se nezměnil od roku 2008.

-čtk-, -mav-