Ikea testuje placení pouze bez hotovosti

úterý, 8. října 2019, 07:45 Aktuality, Retail MediaGuru

Ikea testuje v Nizozemí v jednom z obchodů prodej s pouze bezhotovostními platbami. V Česku je hotovost také na ústupu, platí tak zhruba čtvrtina zákazníků.

V regionu Ikea ČR, Maďarsko a Slovensko platí hotovostí přibližně 26 % zákazníků, bezhotovostně zaplatí nákup zhruba 69 % zákazníků. Zdroj: Shutterstock

V regionu Ikea ČR, Maďarsko a Slovensko platí hotovostí přibližně 26 % zákazníků, bezhotovostně zaplatí nákup zhruba 69 % zákazníků. Zdroj: Shutterstock

Nábytkářský řetězec Ikea testuje v prodejně v Nizozemí ve městě Eindhoven placení pouze bez hotovosti. Pokud se pilot osvědčí, bude řetězec systém rozšiřovat i na další prodejny. Obchod na jihu Nizozemí přestal přijímat hotovost od září. Důvodem ke změně bylo zjištění, že většina zákazníků stejně platí kartou a zrychlení prodejů.

„Pilotní projekt bezhotovostních plateb v obchodním domě Ikea Holandsko testuje, zda naši zákazníci vnímají zcela bezhotovostní způsob placení jako pozitivní zlepšení a přispívá k rychlejšímu toku zákazníků u pokladen. Víme, že více než 90 % zákazníků v Holandsku již kreditní, debetní nebo dárkovou kartou platí, proto se prostřednictvím nových služeb snažíme zákazníkům více přiblížit,“ uvádí na dotaz MediaGuru Aneta Pavlíčková, Country Payments Leader Ikea ČR, Maďarsko a Slovensko.

U nás zatím bezhotovostní prodej v plánu není. „Projekty podobné tomu v Holandsku do budoucna zatím neplánujeme, a i nadále mohou zákazníci v obchodních domech v České republice, Maďarsku i na Slovensku využívat všechny typy plateb," říká Aneta Pavlíčková.  V regionu Ikea Česká republika, Maďarsko a Slovensko přitom platí hotovostí přibližně 26 % zákazníků, bezhotovostně zaplatí nákup zhruba 69 % zákazníků a zbytek tvoří ostatní typy plateb.

Projekt v holandské Ikea potrvá do konce ledna 2020. Po skončení testovacího období bude koncept vyhodnocen na globální i lokální úrovni a řetězec se rozhodne, zda podobný formát přenese i na jiné trhy. Zcela bezhotovostní platbu testovala Ikea také v jednom ze švédských obchodních domů, kde si tento způsob placení zákazníci oblíbili.

Zrychlení nákupu a větší pohodlí se snaží obchodníci nabídnout především při prodeji potravin. Amazon provozuje v USA 18 prodejen Amazon Go zcela bez pokladen a nedávno začal testovat podobný koncept Albert Heijn patřící do skupiny Ahold Delhaize.

-zue-