Investice do marketingových technologií se zvýšily o pětinu

pátek, 18. října 2019, 16:00 Marketing, Výzkum MediaGuru

O 22 % se meziročně zvýšily investice do marketingových technologií, ukazuje průzkum společností BDO a WARC.

Ilustrační foto, zdroj: Shutterstock

Ilustrační foto, zdroj: Shutterstock

Trh s marketingovými technologiemi rok od roku roste. Letos je jeho globální hodnota odhadována na 121,5 miliard dolarů (2,8 bil. korun), což je v meziročním srovnání o 22 % více než loni. Vyplývá to ze studie, kterou na vzorku 750 značek a agentur v Americe, Evropě a Asii zpracovala konzultační firma BDO ve spolupráci s portálem WARC.

„Neutuchající chuť spotřebitelů po digitálních technologiích je hnací silou růstu celého trhu a poskytuje příležitosti malým i velkým prodejcům marketingových nástrojů po celém světě,“ komentuje za firmu BDO Damian Ryan.

Většina marketérů očekává, že výdaje na marketingové technologie zůstanou následujících 12 měsíců na stejné úrovni. Nicméně až 43 % se domnívá, že se zvýší, a jen 4 % počítá se snížením. Například v Severní Americe se za poslední dva roky investice na tomto poli dokonce zdvojnásobily.

Více než ¾ dotázaných značek využívá marketingové technologie ke správě e-mailů a sociálních médií, více než třetinak obsahu, CRM a analytice. Také se s jejich pomocí čím dál více zaměřují na zákaznickou zkušenost a její optimalizaci – k jejímu sledování napříč online a offline kanály ji ale zatím používá méně než polovina značek.

Necelých 40 % značek pracuje s Internetem věcí (IoT), nicméně dalších 36 % neplánuje, že by s tím v příštím roce začalo. Umělou inteligenci a identifikaci napříč zařízeními (XDID) vnímají marketéři zatím jako rodící se technologie a nejméně uvažují o zavedení biometriky a rozpoznávání podle tváře.

V současnosti je polovina marketingových technologií spravována in-house a podle studie není pozorován trend, že by se tento podíl měl do budoucna změnit. Poměr interních a externích služeb by tak měl zůstat zachován. Nejčastějším důvodem pro najmutí externích dodavatelů je nedostatečná technologická expertíza ve firmách.

Ruku v ruce s marketingovými technologiemi jde poptávka po datové analytice – zvýšený zájem o „dataře“ uvedlo 68 % značek a 83 % agentur. I přesto však pro mnohé zůstává prioritou kreativita, kterou klade 49 % značek nad strategii a data, a 21 % ji vidí dokonce jako top prioritu. Oproti tomu podobného názoru je jen 25 % agentur.  

Více informací o průzkumu naleznete zde.

-stk-