Kaufland začal prodávat okurky bez plastové fólie

neděle, 13. října 2019, 09:00 Aktuality, Retail MediaGuru

Kaufland začal prodávat salátové okurky zcela bez plastové fólie. Ušetří tak 50 tun plastu ročně. I další řetězce o tom přemýšlejí.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Obchodní řetězec Kaufland se rozhodl v rámci snižování spotřeby plastů, že bude po celý rok nabízet salátové okurky bez plastové fólie. Ušetří tak 50 tun plastu ročně. Navíc u citrónů v síťce nahradil plastový pásek papírový, čímž uspoří dalších 40 tun plastu za rok. Také odstranil plastové misky, ve kterých se prodává zelenina na polévku. Nahradil je papír a i zde ušetří, konkrétně 15 tun plastu ročně.

„Aktuálně jsme se zbavili plastů u tří produktů. Za rok ušetříme zhruba 100 tun plastového odpadu. Při distribuci čerstvého zboží v úseku ovoce a zeleniny využíváme také vratné přepravky místo jednorázových obalů. Zákazníkům nově nabízíme i opakovatelné textilní, tzv. nEKOnečné sáčky, do kterých mohou nakupovat ovoce a zeleninu,“ říká Renata Maierl, tisková mluvčí Kauflandu.

Do roku 2025 sníží Kaufland množství plastového odpadu nejméně o 20 %. Vychází přitom z REset Plastic Strategie vydané skupinou Schwarz. „Do konce roku vyřadíme z našich prodejen veškeré jednorázové plastové nádobí a plastové vatové tyčinky nahradíme jejich ekologickou variantou. Do roku 2025 snížíme množství plastového odpadu nejméně o 20 % a všechny produkty našich vlastních značek budou v obalech z recyklovatelných materiálů,“ dodává Renata Maierl.

Od října bude v Německu prodávat klasické salátové okurky úplně bez obalu i skupina Rewe (Billa a Penny Market). Mělo by se to týkat všech zhruba 5900 prodejen Rewe a Penny Marketu v celém Německu. Na klasické a bio okurky se ročně spotřebuje téměř 160 tun plastů. Koncern musí kvůli tomu změnit logistický řetězec, aby mohly být okurky dodávány bez folie po celý rok.

I Penny Market u nás o úplném odstranění fólií z okurek uvažuje. „Možnostmi prodeje okurek bez obalu se intenzivně zabýváme, aktuálně prověřujeme veškeré procesy v rámci celého dodavatelského řetězce, následně podnikneme případné další kroky,“ uvádí na dotaz MediaGuru.cz Tomáš Kubík, tiskový mluvčí Penny Marketu.

-zue-