Konference Kontext: Jak se nestát jazykovou zombie?

středa, 30. října 2019, 14:25 Aktuality, Reklama MediaGuru

Konference o slově v kontextu doby je určena všem zájemcům o jazyk - žurnalistům, reklamním tvůrcům nebo spisovatelům.

Zdroj: Kontext 2019

Zdroj: Kontext 2019

V pátek 8. listopadu se od 9:00 do 16:30 uskuteční v pražském kině Bio Oko konference Kontext 2019. Půjde o sérii přednášek o jazyce, literatuře, poezii, reklamním textu, fake news, jazyce umělé inteligence a dalších textových formách v netradičních souvislostech. Na jednodenním setkání se představí autoři písňových textů Tomáš Belko a Michal Horáček, básník a překladatel Petr Borkovec, překladatelka a autorka rozhlasových pořadů Anna Kareninová, lingvistky Lucie Jílková a Lucie Lukešová, specialista na strojové učení Jiří Materna, publicista Bob Kartous, reklamní textař Martin Charvát a Jindřich Novák a Štefan Švec z agentury Boomerang.

„Cílem konference je ukázat širší souvislosti používání jazyka a jazykových forem. Chtěli jsme se vyhnout tradiční marketingové nebo literární konferenci a udělat takovou, jaká tu ještě nebyla,“ komentuje akci organizátor Pavel Sobek. „Jednotlivé obory, ve kterých se s jazykem pracuje, bývají totiž často odtrženy od sebe. V rámci Kontextu 2019 by tak návštěvníci měli získat větší vhled do různých oblastí jazykové tvorby,“ dodává spoluorganizátorka Anna Štičková. Na své si tak mají přijít příznivci literatury, online psaní, žurnalisté, ale třeba i lidé z reklamy.

Akce se koná ve spolupráci s Creative Copywriters Club a kinem Bio Oko. Partnerem akce Kontext 2019 je Komerční banka.

Veškeré informace o vystupujících a kompletní program lze nalézt na stránkách Kontext 2019. Vstupenky za plnou cenu i zvýhodněnou cenu pro studenty lze koupit přímo na stránkách akce nebo na stránkách biooko.net.

-mav-