Media Club zvýší ceny TV reklamy o 10 procent

čtvrtek, 24. října 2019, 17:30 TV MediaGuru

Obchodní politiku pro příští rok představilo také mediální zastupitelství Media Club.

Zdroj: MediaGuru.cz

Zdroj: MediaGuru.cz

Mediální zastupitelství Media Club zvýší pro rok 2020 ceny televizní reklamy v průměru o deset procent. Navýšení vyjadřuje jak zvýšení ceníkového CPP (2-7 %), tak indexů pro jednotlivé části dne. Svou obchodní politiku představil Media Club na čtvrtečním odpoledním setkání s novináři.

Obchodní ředitel Media Clubu Ladislav Dianiška uvedl, že podíl Media Clubu na televizním trhu se v letošním roce zvýšil a že nová obchodní politika staví na tomto nárůstu (+0,52 pb. v celodenní sledovanosti 15-69). Zvyšuje se i podíl v mladších diváckých skupinách: v 15-54 se podíl skupiny Prima navýšil o 1,4 pb. a podíl Media Clubu o 0,66 pb. Media Club se zároveň v souhrnném podílu dostal v 15-54 v letošním květnu nad úroveň skupiny Nova, dodal Dianiška

Ladislav Dianiška, foto: FTV Prima

Ladislav Dianiška, foto: FTV Prima

Strategickou cílovou skupinou nadále zůstávají diváci 15-69 let, nemění se ani rozdělení dne na prime-time (17:30-23:30) a off prime-time (23:30-17:30). Časová období jsou rozdělena na high season (duben, květen, říjen, listopad), medium season (březen, červen, září a 1.-24.12. 2020) a low season (leden, únor, červenec, srpen a 25.-31.12. 2020). Zvyšují se ale indexy pro off prime-time na 0,9 a prime-time na 1,1. Novinkou je zavedení super breaku, který se má vysílat v čase 20:15 po Top Staru v délce jedné minuty. Určen je tak pro dva spoty.

Zůstávají také dva balíčky (total, exclusive) a balíček dětských kanálů. Novinkou je možnost nákupu na předem definované cílové skupiny (celkem jich je pět: ženy 25-59, muži 25-59, všichni 15-35, všichni 4+ a hospodyně 25-59). Podmínkou ale je, že plánování bude v rukou mediálního zastupitelství.

Rozložení kanálů v jednotlivých bundlech se mírně změnilo – lehce se navýšil podíl Prima Krimi, v rámci ostatních stanic se počítá také se zařazením nové stanice CNN Prima News, která má začít vysílat v prvním čtvrtletí 2020.

Ceny sponzoringu se pro příští rok navýší o cca 5 procent.

Zastoupení stanic v bundlech Media Clubu pro rok 2020

Zastoupení stanic v bundlech Media Clubu pro rok 2020

Ceny CPP zastupitelství Media Club pro rok 2020, platné pro 30vteřinové spoty

Ceny CPP zastupitelství Media Club pro rok 2020, platné pro 30vteřinové spoty

Klientům nabízíme možnost komunikační strategie napříč platformami – od rádií přes printy, online až po HbbTV a eventy.

Ladislav Dianiška

Stejně jako v minulých letech jsou součástí obchodní politiky i motivační slevy. Podpisem do 10.12. 2019 si klienti zachovají koeficient pro off prime-time na úrovni 0,85 a prime-time index 1,05. Zvýhodněny jsou také technologické formáty HbbTV.

Media Club nadále zastupuje televizní stanice skupiny Prima, Óčko, Barrandov, dále stanice Prima Comedy Central, Nickelodeon, Nick Jr. a kanály zastupované společností Atmedia Czech.

O novém ceníku televizní skupiny Nova pro rok 2020 jsme psali v článku: Nova zvýší cenu reklamy pro 2020 o více než 12 procent

-mav-