Televizní reklamní TRP jsou za tři čtvrtletí mírně pod loňskem
Subjekty na televizním reklamním trhu letos doručily za první tři čtvrtletí roku o něco méně TRP než v loňském srovnatelném období.
Počet doručených reklamních TRP na televizním trhu byl za období letošních tří čtvrtletí v nejširší divácké skupině 15+ o 1,5 % nižší než za stejné období loni. V diváckých skupinách 15-54 a 15-69 představovalo meziroční snížení na úrovni 3,5 %, resp. 2,5 %.
Rozhodujícími komerčními hráči jsou MediaClub a TV Nova. MediaClub vlastnicky patří do skupiny Prima, televizní reklamu ale prodává i pro další stanice, které nevlastní (mj. Barrandov, Óčko). Nejvýraznější meziroční snížení se týká stanic České televize, což souvisí s letošním nižším počtem sportovních událostí, které ČT může zhodnotit prodejem reklamního prostoru. Jak známo, reklamní prostor na ČT je významně legislativně omezen.
V případě TV Nova je letošní vývoj v počtu doručených TRP za prvních devět měsíců roku srovnatelný s loňským stejným obdobím (v průměru za všechny tři sledované CS -0,5 %). MediaClub v průměru doručil za leden až září 2019 o 3,7 % TRP méně než za loňské období leden až září. Růst naopak dál potvrzuje zastupitelství tematických stanic Atmedia, a to v průměru meziročně o 6 %.
Podíl reklamních sítí na doručených TRP, I-IX/2019, 15+
Podíl reklamních sítí na doručených TRP, I-IX/2019, 15-54
Podíl reklamních sítí na doručených TRP, I-IX/2019, 15-69
-mav-