Z kávových značek do reklamy nejvíce investuje Jacobs

středa, 9. října 2019, 15:35 Aktuality, Reklama MediaGuru

Podle monitoringu reklamy Nielsen Admosphere investovaly do reklamy nejvíce značky Jacobs, Nescafé a L’Or.

Zdroj: FB Jacobs

Zdroj: FB Jacobs

V segmentu kávy umístila v posledním roce dle monitoringu reklamy Nielsen Admosphere reklamu v nejvyšší ceníkové hodnotě značka Jacobs. Její investice dosáhly 183 milionů korun, což je o 36 % více oproti předchozímu roku. S reklamou za 120 mil. korun, tedy se 4% nárůstem, se na druhém místě umístilo Nescafé a třetí byla značka L’Or s reklamou v ceníkové hodnotě 106 milionů, což představuje 19% pokles.

Všechny tři značky cílí na konzumaci kávy doma, kde si ji Češi také vychutnávají nejraději (60 %). Zhruba čtvrtina pak pije kávu nejčastěji v práci nebo ve škole (26 %), jen malé procento při posezení v kavárně či restauraci (6 %) nebo na návštěvě (5 %). Vyplývá to z výzkumu, kterého se zúčastnilo 500 respondentů internetové populace starší 15 let z Českého národního panelu.

Z jednotlivých druhů pijí čeští spotřebitelé nejvíce kávu zrnkovou bez ohledu na způsob přípravy (66 %). Zhruba polovina dotazovaných pak také pije kávu instantní (53 %), kterou pijí o něco více ženy a dotazovaní starší 35 let. Již mnohem méně pak někteří respondenti holdují instantním kávovým směsím, jako je cappuccino v prášku a podobně (17 %), což platí spíše pro mladé dotazované do 35 let.

Respondenti, kteří pijí zrnkovou kávu, si z tohoto druhu nejraději připravují takzvaného turka (34 %). Dalším oblíbeným nápojem ze zrnkové kávy je espresso (24 %), méně pak také caffé latte (11 %) a cappuccino (10 %). Pro tureckou kávu se vyslovili spíše muži, naopak ostatní uvedené kávové nápoje deklarovaly spíše ženy.

Milovníci kávy kupují dané zboží pro domácí spotřebu obvykle v supermarketu (75 %), s velkým odstupem pak také v místních obchodech (20 %). Pouze desetina dotazovaných nakupuje kávu ve specializovaných obchodech (10 %), s čímž se ztotožňují převážně lidé z Prahy a Středočeského kraje.

Téměř polovina internetových Čechů si kávu dopřeje několikrát denně (49 %), častěji to uvádí dotazovaní starší 35 let. S odstupem pak pětina pije kávu jednou denně, 11 % respondentů si dá kávu několikrát za týden, vedle toho zhruba podobný počet uvádí, že kávu nepije vůbec (10 %). Obě tyto možnosti jsou příhodnější pro mladší skupiny dotazovaných ve věku 15–34 let.

Češi, kteří pijí kávu, si tento nápoj dopřávají převážně kvůli chuti (63 %), 43 % respondentů si pak kávu dává na povzbuzení, nebo když se potřebují soustředit – to uvádí spíše mladší respondenti mezi 15–34 lety. Někteří si ji dávají ze zvyku (42 %) – pro tuto možnost se vyslovili více muži – nebo mají pití tohoto nápoje spojeno s psychickou pohodou a relaxováním (42 %), což je naopak příhodnější pro ženy.

-stk-