Seznam.cz: Češi plánují využít externí výdejní místa

pátek, 15. listopadu 2019, 15:45 Aktuality, Internet & Mobil, Výzkum MediaGuru

Služby externích výdejních skladů využívají podle průzkumu Seznam.cz dvě třetiny dotázaných. Zájem o ně ještě více vzroste před Vánocemi.

Zdroj: Seznam.cz

Zdroj: Seznam.cz

Čeští zákazníci, kteří letos budou objednávat vánoční dárky online, plánují masivně využít tzv. externí výdejní místa. Vyplývá to z průzkumu společnosti Seznam.cz, ve kterém to uvedlo 70 % dotázaných. Nejvíce budou externí sklady vytížené v Praze. Naopak v malých obcích s méně než tisíci obyvateli dotázaní častěji volí doručení domů kurýrem.

Zdroj: Seznam.cz

Zdroj: Seznam.cz

Výraznější zájem o využívání externích skladů se dá očekávat v Praze, kde je síť externích výdejních míst nejhustší. „V hlavním městě plánují využít tento typ dopravy online objednaného zboží čtyři pětiny dotázaných,“ sdělil Darek Pikálek, marketingový a uživatelský výzkumník Seznam.cz. V malých městech do tisíce obyvatel to mají podle něj v plánu jen tři pětiny respondentů.

„Možnost vyzvednout si zboží ve výdejních místech si získává přízeň nakupujících hlavně proto, že se podle nich jedná o cenově dostupnější variantu, než je doručení kurýrem. Zároveň je ale možné si zboží vyzvednout v libovolný čas a na místě, kde se to lidem nejvíce hodí, například cestou z práce,“ dodal Pikálek.

Zdroj: Seznam.cz

Zdroj: Seznam.cz

O letošních Vánocích chtějí poskytovatelé nabídnout větší pokrytí. „Síť výdejních míst Zásilkovny roste, do konce roku jich v České republice budeme mít necelé tři tisíce, na Slovensku kolem šesti set. Rozšiřujeme depa a navyšujeme i počet doručovacích automobilů. Novinkou pro letošní rok je služba Mezi námi, která umožňuje lidem zaslat balík někomu jinému jen za pomoci telefonu a platební karty z jakéhokoliv výdejního místa,“ uvádí Milan Šmíd, marketingový ředitel skupiny Packeta, která vlastní Zásilkovnu.

Dramatické rozšíření počtu výdejen plánuje i konkurenční Uloženka. „Naše síť disponuje v současné době více než 1300 výdejními pobočkami napříč Českou republikou a Slovenskem, kde si zákazníci mohou vyzvednout své nákupy. V letošním roce se soustředíme na lepší sledování zásilek, a především rozvoj doručování na konkrétní adresu. Ve spolupráci s kurýry zrychlujeme doručení na výdejní místa, většina zásilek je dnes doručována do druhého dne,“ říká Gabriel Kalapoš, ředitel Uloženky.

Průzkum společnosti Seznam.cz proběhl formou online dotazování uživatelů služeb Seznam.cz v době od  23. do 30. 9. 2019 (N = 1004, z toho 961 nakupuje v online obchodech, 15+).

-mav-